Łączenie usług u tego samego operatora się opłaca, jest na pewno taniej niż opłacanie ich z osobna u różnych operatorów. Pokazywaliśmy Wam to nie raz w naszych zestawieniach i porównaniach. Według raportu UKE podobnego zdania jest już blisko 14 mln klientów w Polsce, którzy to skorzystali w 2022 roku z usług wiązanych.
Telekomy
Już prawie 14 mln klientów korzysta z usług wiązanych. Z których najczęściej?
Reklama
Z moich obserwacji wynika, iż wykupując dwie usługi u jednego operatora - w abonamencie z dwuletnim zobowiązaniem, można je taniej uzyskać niż te same usługi z osobna u operatorów z umowami bez zobowiązania czy z miesięcznym okresem wypowiedzenia, którzy to raczej nie oferują jeszcze tańszego łączenia różnych swoich już i tak tanich usług.
To cię zainteresuje Tylko Play i T-Mobile na plusie przy przenoszeniu numerówPolacy nie chcą darmowych usług komórkowych. Chyba, że internetu mobilnego
Reklama
UKE podaje, iż dokładnie już 13,92 mln klientów operatorów w Polsce korzysta z usług wiązanych - wzrost o 3,6% w porównaniu z rokiem 2021. Generują oni jednak przychód większy o prawie 8% - prawie 20 mld zł rocznie, co jest oczywiście wynikiem inflacji i podwyżek.
W rezultacie, średni przychód na klienta wyniósł za ubiegły rok 71,80 zł.
Nie będzie tu zaskoczeniem, że największy przychód generują klienci wykupujący pięć usług u jednego operatora - przynajmniej w ujęciu jednostkowym, bo oczywiście nie są to najpopularniejsze liczbowo pakiety.Czytaj dalej poniżej
Największą popularnością cieszą się pakiety złożone z dwóch usług - stanowią aż 77% z wszystkich, na drugim miejscu są trzy usługi, a na trzecim - cztery. Więcej niż cztery usługi w pakiecie wybiera zaledwie 0,02% klientów.
Jakie są najpopularniejsze zestawy? Zdecydowanie najwięcej ofert łączonych składa się z oferty komórkowej i na internet mobilny - ponad 45%, na drugim i trzecim miejscu jest telewizja z internetem stacjonarnym i abonamentem komórkowym.
Co ciekawe, jeśli już dobieramy trzecią usługę to zwykle jest to właśnie telewizja. Może to wynikać z tego, że najczęściej jest dorzucana za niewielkie kwoty do najpopularniejszego pakietu dwóch usług. W Orange Love na moim przykładzie, przy pierwszym przedłużeniu umowy dorzucili mi do światłowodów i abonamentu komórkowego telewizję za 10 zł miesięcznie.
Najwięcej klientów usług wiązanych udało się przekonać do siebie operatorowi Play. Jego udział w tym rynku stopniowo maleje, ale nadal ma sporą przewagę nad Orange i Plusem, a biorąc pod uwagę połączenie z czwartym UPC, jeszcze długo pozostanie na pierwszym miejscu.Reklama
Jeszcze większą przewagę Play widać w rozbiciu na poszczególne zestawy, przy najpopularniejszych pakietach dwóch usług.
Operator ten razem z UPC ma prawie 55% klientów z nich korzystających. Plus z Cyfrowym Polsatem i Netią ma nieco ponad 20%.Reklama
Z kolei przy trzech usługach nieznacznie przoduje Orange, za nim UPC, ale sumując dane Plusa, Netii i Cyfrowego Polsatu, to ta grupa ma największą bazę klientów - ponad 40%.
W przypadku łączenia czterech usług, bezkonkurencyjny jest Orange, którego wybiera największa liczba klientów - 88%.
W ostatnim czasie robiłem dla Was zestawienia ofert łączonych na dwie usługi, jeśli chodzi o najpopularniejsze pakiety na abonament komórkowy i internet mobilny, wygląda to następująco:
Z kolei ceny pakietów na światłowody z abonamentem komórkowym znajdziecie w jednym tekście.
Stock Image from Depositphotos.
Reklama
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu
Reklama