motoryzacja przyszłości
0

Kto ma największy wkład w motoryzację przyszłości? Na pewno nie firma motoryzacyjna

Motoryzacja przyszłości wydaje się być nierozerwalnie związana z sektorem IT i, co ciekawsze, niewiele firm samochodowych jest w stanie wytrzymać obecne tempo ewolucji. Kto jednak jest liderem, jeżeli chodzi o innowacyjność?

Motoryzacja przyszłości, czyli komputery na kołach

Już od dobrych kilku lat pojawia się określenie, że obecnie sprzedawane auta są tak naszpikowane elektroniką, że to prawdziwe komputery na kołach. Trudno się z tym nie zgodzić. Prawie każdy podzespół dysponuje własnym czujnikiem, porozumiewa się z komputerami na pokładzie, ale dopiero przed nami stoi otworem epoka, w której to każdy samochód będzie należał do Internetu Rzeczy.

motoryzacja przyszłości

Pod tym pojęciem ukrywa się ciągłe połączenie z siecią. Pojazdy będą wymienić między sobą informacje, a same poruszać się będą w pełni autonomiczne, ponieważ aktualnie wszyscy do tego dążą. Na pewno będzie to wygodne dla wielu osób, a przy tym jest ogromna szansa na drastyczne zmniejszenie liczby wypadków. Niewątpliwie maszyna ma, np. lepszy refleks od człowieka.

IT w akcji

Zważywszy na tak postępujące zmiany, bardzo ciekawie przedstawiają się dane za 2018 rok, w których podsumowano liczbę wniosków patentowych, związanych z autonomicznymi samochodami w Europejskim Biurze Patentowym. Na pierwszym miejscu mamy… Samsunga. Koreańczycy niespecjalnie zajmowali się takimi tematami oficjalnie, ale widać doskonale, że mimo wszystko chcą zająć miejsce istotnego dostawcy takich rozwiązań. Złożyli oni aż 624 dokumenty.

 

motoryzacja przyszłości

 

Na drugiej lokacie uplasował się Intel z wynikiem 590. Dalej pojawił się Qualcomm z 361 oraz LG z 348, a na piątym miejscu pojawił się Bosch (343). W pierwszej dziesiątce jedynie trzy firmy zajmują się ściśle produkcją oraz projektowaniem samochodów, co jest wręcz zaskakujące. Chodzi tu o Toyotę, właśnie Boscha oraz Continentala. Europa odpowiada za 37,2 % takich wniosków patentowych, USA – 33,7; Japonia – 13%, Korea Południowa – 7%; z kolei Chiny 3%. Warto tu dodać, że w Korei w okresie 2017-2018, Hyundai zadbał aż o 981 dokumentów.

źródło: Pocketnow