Apple

iPhone 14 nie taki fajny? To badanie satysfakcji klienta pokazuje zaskakujące wyniki

Piotr Kurek
iPhone 14 nie taki fajny? To badanie satysfakcji klienta pokazuje zaskakujące wyniki
16

Który iPhone cieszy się największym uznaniem ze strony klientów? Firma PerfectRec przyjrzała się setkom tysięcy recenzji kilkunastu modeli i przedstawia swoje wyniki. Dowiadujemy się z nich m.in. ciekawych faktów na temat iPhone'a 14, które mogą zaskoczyć wielu.

iPhone 14 swoją premierę miał we wrześniu ubiegłego roku. Apple zaprezentowało cztery modele - podstawowego iPhone'a 14, większego iPhone'a 14 Plus oraz iPhone 14 Pro i iPhone 14 Pro Max. Największe kontrowersje budzą podstawowe modele. Firma zdecydowała się pożegnać z wersją mini i zamiast flagowca z 5,4-calowym ekranem wypuściła na rynek wersję z Plusem charakteryzującym się wyświetlaczem o przekątnej 6,7 cala. Zabrakło też wyraźnego przeskoku względem poprzedniej generacji. iPhone 14 działa na tym samym czipie co jego poprzednik - A15 Bionic z lekko podrasowanym GPU z dodatkowym rdzeniem. To nie spodobało się użytkownikom, dla których to sprzedawanie tego samego produktu w nowym opakowaniu.

Polecamy na Geekweek: Ładujesz telefon przez całą noc? To szkodliwe i niebezpieczne

I to niezadowolenie odzwierciedlone jest w badaniu przeprowadzonym przez firmę PerfectRec, która na tapet wzięła recenzje iPhone'ów z ostatnich lat, porównała oceny i przedstawiła ciekawe wyniki. Na ich podstawie możemy uznać, że iPhone 14 jest obecnie największym rozczarowaniem Apple. I to od 10 lat. Jak czytamy w podsumowaniu badania, recenzje konsumenckie najnowszego iPhone'a spadły w stosunku do poprzedniej generacji - i to gwałtownie. Dane pokazują, że nie dotyczyło to tylko podstawowego modelu iPhone'a 14 - recenzje większości modeli z rodziny iPhone'a 14, w tym iPhone'a 14 Pro i iPhone'a 14 Pro Max, malują podobny obraz rozczarowania konsumentów. Użytkownicy zwracają uwagę na zbyt małe różnice w porównaniu z iPhonem 13 (choć chwalą oni obecność dynamicznej wyspy) oraz wytykają Apple ponowne wykorzystywanie tego samego układu dwa lata z rzędu.

Jaki jest najlepiej i najgorzej oceniany iPhone w historii?

Wraz z informacjami na temat średnich ocen iPhone'a 14 mamy możliwość przyjrzenia się zestawieniu najlepiej ocenianych iPhone'ów w historii (z uwzględnieniem modeli od iPhone'a 4 do iPhone'a 14). Z analizy PerfectRec skupiającej się na ocenach z najwyższą liczbą gwiazdek (w skali 1-5) wynika, że najgorzej ocenianym smartfonem Apple w historii jest iPhone 5C. Wydany w 2013 r. przyciągał uwagę kolorystyką i materiałem, z jakiego wykonana została jego obudowa. Zamiast aluminium, Apple zdecydowało się na zastosowanie poliwęglanu dając poczucie, że mamy do czynienia z "tanim plastikiem". Młodzieżowy iPhone - bo tak miał być reklamowany - na przestrzeni ostatnich 10 lat doczekał się "zaledwie" 64% 5-gwiazdkowych ocen.

Liderem w tym zestawieniu jest iPhone 13 Pro Max z 2021 r. Smartfon ten może "pochwalić się" 86-procentowym udziałem 5-gwiazdkowych recenzji. I nie ma się co dziwić. Większy brat podstawowego modelu Pro z 6,7-calowym ekranem Super Retina XDR o rozdzielczości 2778 na 1284 piksele przy 458 pikselach na cal oraz technologią ProMotion oferująca odświeżanie na poziomie 120 Hz, czipem A15 Bionic i świetnymi aparatami wkroczył w nową erę iPhone'ów - oferując najbardziej wymagającym użytkownikom funkcje godne swojej ceny.

Metodologia badania

PerfectRec podaje, że do badania i analizy satysfakcji klienta wykorzystano ponad 669543 recenzji napisanych przez użytkowników oraz zamieszczonych w Google. Liczba recenzji konkretnych modeli waha się od wartości na poziomie 2304 do 56832. Warto jednak podchodzić do tych wyników z dużą ostrożnością - trudno jest zweryfikować wszystkie pojawiające się w Google recenzje - niewykluczone więc, że pojawią się tu spore nieścisłości. Trudno też jest wskazywać najlepsze i najgorsze smartfony Apple w oparciu o procentowy udział wyłącznie 5-gwiazdkowych ocen.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu