E-commerce

Temu coraz bliżej lidera. Polacy pokochali ten sklep

Piotr Kurek
Temu coraz bliżej lidera. Polacy pokochali ten sklep
Reklama

Wydawać się mogło, że gdy Temu wchodziło do Polski, nie miało zbyt wielu szans pokonać najpopularniejszych serwisów i platform sprzedażowych. Rzeczywistość zweryfikowała te przypuszczenia. Dziś sklep odwiedza ponad 14 milionów użytkowników.

W czerwcu ubiegłego roku do Polski zawitało chińskie Temu i w zaledwie trzy miesiące przyciągnęło uwagę prawie 10 mln użytkowników. To znacznie szybciej niż Shopee, które zdecydowało się zamknąć swój biznes w Polsce, mimo faktu, że platformie udało się pokonać Aliexpress w naszym kraju. Jednak Temu idzie po więcej i widać, że doskonale odnalazło się w naszym kraju. I to mimo faktu, że wciąż ma problemy z dostosowaniem się do prawa wynikającego z dyrektywy Omnibus, o której w lutym pisał Grzegorz.

Reklama

Już kilka miesięcy temu pisaliśmy, że mocna kampania marketingowa – głównie w mediach społecznościowych – przyniosła tej platformie wymierne korzyści. Ostatnie miejsce na podium, z prawie 10 mln odwiedzających (dane Gemius/PBI dla serwisu Wirtualne Media), jest już nieaktualne. Przed Temu jest tylko Allegro, które na ten moment nie ma żadnych powodów do obaw. To wciąż najpopularniejszy serwis e-commerce, z którego w marcu korzystało prawie 20 mln użytkowników.

Temu pnie się do góry. Ale do Allegro wciąż daleko

Jak informuje serwis Wiadomości Handlowe na podstawie danych Mediapanel Gemius/PBI  za ostatnie miesiące, Temu może pochwalić się w Polsce liczbą odwiedzających na poziomie przekraczającym 14 milionów. Firmie udało się ponownie przekroczyć ten próg po nieznacznym spadku, jaki odnotowano w lutym, gdzie do sklepu zajrzało nieco ponad 13,6 mln klientów. Te liczby są jak do tej pory nieosiągalne dla zamykającego podium Media Expert, które w zeszłym miesiącu miało ok. 11,7 mln odwiedzających. Pełne zestawienie dotyczące liczby użytkowników serwisów oferujących zakupy online w Polsce dostarczone przez Mediapanel Gemius/PBI i opublikowane przez Wiadomości Handlowe znajdziecie poniżej.

Serwis zwraca jednak uwagę, że badanie dotyczy liczby i udziału osób, które odwiedzają sklepy poprzez ich strony internetowe lub aplikację. Nie jest to liczba użytkowników serwisów internetowych czy zarejestrowanych na nich kont.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama