Netflix nie podaje statystyk do wszystkich swoich filmów, ale nie omieszka podzielić się pobiciem rekordu oglądalności. I takowy właśnie padł przy premierze najnowszego filmu Adama Sandlera. Jeśli zastanawialiście się, kto ogląda filmy z jego udziałem, to znamy już odpowiedź.
Mamy nowy rekord i zaskoczenie roku - właśnie ten film Netfliksa oglądał się najlepiej
Oto najchętniej oglądany film na Netflix. Zaskoczeni?
Kilka miesięcy temu Netflix po raz pierwszy podzielił się statystykami dotyczącymi oglądalności filmu na platformie. Była to dość zaskakująca sytuacja, ponieważ wcześniej serwis w ogóle nie udostępniał takich danych, ale najwyraźniej stwierdzono, że wynik był na tyle dobry, a wokół filmu powstało (nie)wystarczająco dużo szumu, że postanowiono odrobinę podkręcić atmosferę. Dzięki temu dowiedzieliśmy się, że to Nie otwieraj oczu stał się najpopularniejszym w tamtej chwili filmem Netflix, który pozostawił za sobą w rankingu takie tytuły jak Cloverfield: Paradoks, Anihilację czy pierwszy blockbuster Netfliksa pt. Bright.
https://www.youtube.com/watch?v=gS14YG1bnMo&t=9s
Ale produkcja z Sandrą Bullock nie jest jedyną, która zgromadziła tak dużą widownię. Przypomnę, że Bird Box (oryginalny, angielski tytuł) zobaczyło 45 037 125 widzów i doszło do tego na przestrzeni tygodnia. Teraz okazuje się, że 2/3 tego wyniku, bo dokładnie 30 869 863 widzów obejrzało Zabójczy rejs w ciągu jednego weekendu. Jak zliczane są obejrzenia? Netflix uznaje film za obejrzany, jeśli dane konto przekroczy 70% postępu w odtwarzaniu. Co ciekawe, 13 374 914 widzów to użytkownicy Netfliksa z USA i Kanady, a to oznacza, że ponad 17 milionów widzów z innych zakątków Ziemi włączyło Zabójczy Rejs w ostatni weekend. Dla porównania, Potrójna granica zdołała zgromadzić 52 miliony widzów w cztery tygodnie od premiery.
Zuchwały napad amerykańskich weteranów – Affleck, Isaac i J.C. Chandor o „Potrójnej granicy”
Zabójczy rejs jest więc najlepszym otwarciem w historii filmów Netflix, co z jednej strony nie powinno nikogo dziwić, bo produkcja jest lekka, przyjemna, może trochę głupkowata i w sam raz nadaje się na wolne popołudnie czy wieczór, który chcemy spędzić nie zastanawiając się szczególnie nad czymkolwiek, a na pewno nie nad fabułą filmu. Dziwi mnie jednak fakt, że o Adamie Sandlerze krąży tak wiele żartów i nieprzychylnych opinii, których autorami są dosyć pokaźne grupy komentujących w sieci, a jednak jego kolejny film dla Netflix okazuje się sukcesem. Wkład w to osiągnięcie ma na pewno gwiazda Przyjaciół, Jennifer Aniston, która przyciągnęła niemałe grono widzów. Ewidentnie też widać, jak bardzo Netflix promuje Zabójczy rejs - po otwarciu aplikacji lub strony internetowej, to właśnie ten film widnieje na głównym bannerze z wygodną opcją włączenia odtwarzania.
Netflix vs. przemysł filmowy - rozmawiamy w gwiazdami Hollywood
Netflix staje się coraz bardziej otwarty, jeśli chodzi o liczby związane z oglądalnością, ale o pełnej transparentności musimy zapomnieć. Warto jednak przytoczyć zestawienia, jakimi podzielił się brytyjski oddział serwisu - znajdziemy w nich 10 najchętniej oglądanych tytułów z całej oferty oraz 10 najchętniej oglądanych seriali, filmów, reality show i innych w dniach 5-11 czerwca (pełne zestawienie na radiotimes.com)
Najchętniej oglądane tytuły (cała oferta):
- Black Mirror
- When They See Us
- Spider-Man: Homecoming
- I Am Mother
- Despicable Me 3
- Good Girls
- What/ If
- Jane The Virgin
- Designated Survivor
- Always Be My Maybe
Najchętniej oglądane seriale:
- Black Mirror
- When They See Us
- Good Girls
- What/ If
- Jane The Virgin
- Designated Survivor
- Dead to Me
- Gavin & Stacey
- Malibu Rescue
- Happy!
Najchętniej oglądane filmy:
- Spider-Man: Homecoming
- I Am Mother
- Despicable Me 3
- Always Be My Maybe
- Transformers: The Last Knight
- Baby Driver
- Little Fockers
- Snatch
- The Mummy
- Horrible Bosses
Jak widać, nie wszystkie tytuły znajdziecie w polskiej ofercie Netfliksa, ale same zestawienia są dość ciekawe, bo pokazują, jak istotne są nowo dodane produkcje, które od razu przyciągają mnóstwo widzów na tle tych, które widnieją w ofercie znacznie, znacznie dłużej.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu