Polska

Automaty Orlen Paczka dostępne dla innych firm kurierskich

Grzegorz Ułan
Automaty Orlen Paczka dostępne dla innych firm kurierskich
Reklama

Orlen poinformował dziś o otwarciu ich sieci własnej automatów paczkowych na inne firmy kurierskie. To już trzeci pomysł na współdzielenie automatów paczkowych z tą różnicą, że ten już działa.

Pierwszy na pomysł otwartej sieci automatów paczkowych, wpadł twórca serwisu Fotka.pl - Rafał Agnieszczak, jeszcze w kwietniu tego roku. Z kolei twórcy firmy kurierskich Siódemka - Włodzimierz Stańczak i Krzysztof Pawłowski, swój pierwszy współdzielony Pakomat 7BOX udostępnili 7 lipca.

Reklama

Maciej Chłodziński, Kierownik Działu Sieci Automatów Paczkowych w ORLEN:

W odpowiedzi na zapotrzebowanie podmiotów na rynku kurierskim, postanowiliśmy udostępnić skrytki w automatach paczkowych ORLEN innym podmiotom. Działania te wpisują się w realizowaną przez ORLEN Strategię Zrównoważonego Rozwoju. Dzięki współdzieleniu automatów będziemy efektywniej je wykorzystywać i tym samym redukować oddziaływanie na środowisko.

Orlen z kolei to już inna skala, właśnie udostępnił skrytki w swoich automatach paczkowych, rozlokowanych na stacjach paliw ORLEN, osiedlach mieszkaniowych czy w punktach usługowych oraz handlowych, pierwszej firmie kurierskiej - General Logistics Systems Poland (GLS).

Tomek Zwiercan, Dyrektor zarządzający GLS w Polsce:

GLS jest znany z wysokiej jakości usług i to pozostaje naszym celem. Wysokiego poziomu obsługi klienci mogą się spodziewać niezależnie od tego, czy wybiorą dostawę do domu, czy do jednego z wielu punktów GLS lub maszyn paczkowych.

Tym samym już na starcie, sieć automatów Orlen Paczka stała się największą w Europie współdzieloną siecią automatów paczkowych - 6 tys. maszyn, znajdujących się w zasięgu ponad 40% klientów w Polsce w odległości nie przekraczającej 7 minut spacerem.

Dla przypomnienia, automaty paczkowe Orlen są już częścią sieci dostaw, uruchomionej niedawno usługi Allegro Delivery.
Źródło: Orlen.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama