Polska

Za jakie kanały warto płacić kablówkom? HBO dopiero na 5, a Canal+ na 8 miejscu

Grzegorz Ułan
Za jakie kanały warto płacić kablówkom? HBO dopiero na 5, a Canal+ na 8 miejscu
Reklama

Zawsze mi się wydawało, że to kanały premium najbardziej przyciągają klientów do platform satelitarnych czy kablówek. W mojej ocenie oferta naziemnej telewizji cyfrowej w zupełności wystarczy, brakuje właśnie tylko kanału typu HBO czy Canal+ ze stosunkowo nowymi pozycjami filmowymi.

Jak to oceniają Polacy w rzeczywistości, według badania „Projekt Cyfrowizja III” agencji mediowej MEC? Otóż w momencie udostępnienia w Polsce cyfrowej telewizji naziemnej, czyli w 2014 roku, aż 30% klientów płatnej telewizji rozważało z niej zrezygnować. Obecnie trend ten jest spadkowy i zbliża się do 20%. Ciekawie natomiast zareagowali odbiorcy naziemnej telewizji, w momencie zakończenia procesu cyfryzacji 20% z nich rozważało przejście na płatną telewizję, ale już rok później odsetek ten spadł do 15%. Teraz zwyżkuje, mimo dodania nowych kanałów pod koniec zeszłego roku.

Reklama

Co poszczególne grupy odbiorców TV motywuje obecnie do zmiany? Odbiorców naziemnej TV razi mała liczba kanałów i słaba oferta tematyczna. Kłóciłbym się z tym, 30 kanałów to już sporo, a co do tematyki, oprócz głównych kanałów jest przecież Stopklatka czy Fokus TV, jest program dla dzieci, TVP Kultura, Historia, ale fakt, że brakuje sportowego - Polsat Sport zawinął się, wprowadzili Super Polsat w to miejsce.

Klienci płatnej TV z kolei skarżą się na opłaty, brak ciekawych programów i fakt, że naziemna telewizja się rozwija.

Przejdźmy już do gwoździa programu, czyli jakie kanały warte są opłat według Polaków.

Na podium znalazły się takie kanały jak Discovery, National Geographic oraz informacyjny kanał TVN24. Kanały typowo filmowe i sportowe na dalszych miejscach, a na samym końcu zestawienia pojawił się kanał History.

Badanie Projekt Cyfrowizja III MEC zrealizował pod koniec stycznia 2017 r. na grupie 1 tysiąca polskich telewidzów w wieku 16+ metodą wywiadów internetowych i telefonicznych.

Photo: ChiccoDodiFC/Depositphotos.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama