Netflix wciąż jest niekwestionowanym liderem wśród najpopularniejszych serwisów VOD dostępnych w Polsce, choć stale ubywa mu aktywnych użytkowników. Sprawdźcie zestawienie platform, na których Polacy spędzają najwięcej czasu.
Co miesiąc, Mediapanel publikuje raport dotyczący aktywności polskich użytkowników platform VOD i OTT, co pozwala nam zobaczyć, jak popularne są poszczególne serwisy dostępne w naszym kraju. Należy jednak pamiętać, że te liczby nie odzwierciedlają w pełni rynku. Z prostego powodu - niemożliwe jest poznanie dokładnych danych dotyczące każdej z platform, gdyż firmy niechętnie dzielą się informacjami na temat swoich klientów. Jak wygląda zestawienie za poprzedni miesiąc?
Polecamy na Geekweek: Świat się kończy. Netflix będzie transmitował turniej golfa na żywo
Najpopularniejsze serwisy VOD w Polsce - maj 2023
VOD i OTT | maj 2023 | |||||
---|---|---|---|---|---|---|
Lp | Media channel | Share of Time in category | Użytkownicy (Real Users) | Zasięg (internet) | ATS | Audyt |
1 | Netflix (www+app) | 50,58% | 9 960 084 | 33,60% | 5h 36m 10s | nie |
2 | Player (www+app) | 6,71% | 2 860 434 | 9,65% | 2h 35m 16s | tak |
3 | Disney+ (www+app) | 6,09% | 2 955 528 | 9,97% | 2h 16m 21s | nie |
4 | TVP (www+app) | 6,03% | 2 415 582 | 8,15% | 2h 45m 23s | Mix |
5 | HBO MAX (www+app) | 5,73% | 2 538 540 | 8,56% | 2h 29m 27s | nie |
6 | Canal+ (www+app) | 5,42% | 2 128 842 | 7,18% | 2h 48m 36s | nie |
7 | Amazon Prime Video (www+app) | 3,77% | 1 788 156 | 6,03% | 2h 19m 34s | nie |
8 | POLSAT BOX GO (www+app) | 2,29% | 1 350 918 | 4,56% | 1h 52m 12s | nie |
9 | POLSAT GO (www+app) | 2,20% | 863 946 | 2,91% | 2h 48m 19s | nie |
10 | Viaplay (www+app) | 1,88% | 1 335 204 | 4,50% | 1h 33m 08s | nie |
Zaskakujące są te spore różnice w liczbie realnych użytkowników w porównaniu z poprzednimi miesiącami. Mediapanel informuje jednak, by tego nie robić. A wszystko za sprawą zmienionego w maju sposobu prowadzenia zestawienia. Od tego miesiąca ranking Serwisów VOD i OTT realizowany jest według zmiennej Share of time in category. Wsłuchując się w głosy z rynku firma uznała, że zestawienia według tej zmiennej będą lepiej odzwierciedlać charakterystykę kategorii. W związku z wdrożeniem pakietu aktualizacji metodologicznych i wynikających z nich zmian w wynikach poszczególnych węzłów, nie rekomenduje ona porównania danych miesiąc do miesiąca.
Przeczytaj również: Pomysłowość ludzi nie zna granic. Tak obchodzą blokadę współdzielenia kont na Netflix!
Netflix po zmianach. To wciąż najpopularniejsza platforma VOD w Polsce
Polecamy: "Lakers: Dynastia zwycięzców" wraca z drugim sezonem. Jest pierwszy zwiastun
Nie da się jednak ukryć, że różnice na poziomie prawie 3 mln użytkowników między kwietniem a majem są zaskakująco duże. Tym bardziej, że od kilku miesięcy obserwowaliśmy powolny spadek zainteresowania tą platformą. Początek to prawie 13-milionowa widownia w Polsce, kwiecień to spadek do poziomu 11,8 mln. W maju mamy już wynik poniżej 10 mln. Zmiana sposobu liczenia i przedstawiania danych zbiega się z wprowadzonym przez Netflix ograniczeniem współdzielenia kont z osobami, które nie mieszkają pod jednym adresem. Nasuwają się więc pytania, czy nowy regulamin miał jakiś wpływ na liczby zaprezentowane przez Mediapanel. Z drugiej jednak strony, coś, co miało skutecznie odstraszyć widzów, działa zaskakująco dobrze. W samych Stanach Zjednoczonych nowy regulamin miał przełożyć się na zwiększoną liczbę użytkowników.
Na to przynajmniej wskazują pierwsze dane zebrane przez firmę analityczną Antenna, według której od dnia wprowadzenia blokady - 23 maja, przez kolejne 4 dni Netflix zyskiwał ponad 100 tys. subskrybentów dziennie. W sumie w ciągu pierwszych 6 dni od wprowadzenia blokady, w samych tylko Stanach Zjednoczonych, średnio dziennie przybywało 73 tys. kont, dwukrotnie więcej niż dzienna średnia za ostatnie 60 dni przed blokadą.
Stock image from Depositphotos
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu