VOD

Netflix w dół, ale wciąż bez konkurencji. Jakie platformy wybieraliśmy w maju?

Piotr Kurek
Netflix w dół, ale wciąż bez konkurencji. Jakie platformy wybieraliśmy w maju?
Reklama

Netflix wciąż jest niekwestionowanym liderem wśród najpopularniejszych serwisów VOD dostępnych w Polsce, choć stale ubywa mu aktywnych użytkowników. Sprawdźcie zestawienie platform, na których Polacy spędzają najwięcej czasu.

Co miesiąc, Mediapanel publikuje raport dotyczący aktywności polskich użytkowników platform VOD i OTT, co pozwala nam zobaczyć, jak popularne są poszczególne serwisy dostępne w naszym kraju. Należy jednak pamiętać, że te liczby nie odzwierciedlają w pełni rynku. Z prostego powodu - niemożliwe jest poznanie dokładnych danych dotyczące każdej z platform, gdyż firmy niechętnie dzielą się informacjami na temat swoich klientów. Jak wygląda zestawienie za poprzedni miesiąc?

Reklama

Polecamy na Geekweek: Świat się kończy. Netflix będzie transmitował turniej golfa na żywo

Najpopularniejsze serwisy VOD w Polsce - maj 2023

VOD i OTT maj 2023
Lp Media channel Share of Time in category Użytkownicy (Real Users) Zasięg (internet) ATS Audyt
1 Netflix (www+app) 50,58% 9 960 084 33,60% 5h 36m 10s nie
2 Player (www+app) 6,71% 2 860 434 9,65% 2h 35m 16s tak
3 Disney+ (www+app) 6,09% 2 955 528 9,97% 2h 16m 21s nie
4 TVP (www+app) 6,03% 2 415 582 8,15% 2h 45m 23s Mix
5 HBO MAX (www+app) 5,73% 2 538 540 8,56% 2h 29m 27s nie
6 Canal+ (www+app) 5,42% 2 128 842 7,18% 2h 48m 36s nie
7 Amazon Prime Video (www+app) 3,77% 1 788 156 6,03% 2h 19m 34s nie
8 POLSAT BOX GO (www+app) 2,29% 1 350 918 4,56% 1h 52m 12s nie
9 POLSAT GO (www+app) 2,20% 863 946 2,91% 2h 48m 19s nie
10 Viaplay (www+app) 1,88% 1 335 204 4,50% 1h 33m 08s nie

Zaskakujące są te spore różnice w liczbie realnych użytkowników w porównaniu z poprzednimi miesiącami. Mediapanel informuje jednak, by tego nie robić. A wszystko za sprawą zmienionego w maju sposobu prowadzenia zestawienia. Od tego miesiąca ranking Serwisów VOD i OTT realizowany jest według zmiennej Share of time in category. Wsłuchując się w głosy z rynku firma uznała, że zestawienia według tej zmiennej będą lepiej odzwierciedlać charakterystykę kategorii. W związku z wdrożeniem pakietu aktualizacji metodologicznych i wynikających z nich zmian w wynikach poszczególnych węzłów, nie rekomenduje ona porównania danych miesiąc do miesiąca.

Przeczytaj również: Pomysłowość ludzi nie zna granic. Tak obchodzą blokadę współdzielenia kont na Netflix!

Netflix po zmianach. To wciąż najpopularniejsza platforma VOD w Polsce

Źródło: Depositphotos

Polecamy: "Lakers: Dynastia zwycięzców" wraca z drugim sezonem. Jest pierwszy zwiastun

Nie da się jednak ukryć, że różnice na poziomie prawie 3 mln użytkowników między kwietniem a majem są zaskakująco duże. Tym bardziej, że od kilku miesięcy obserwowaliśmy powolny spadek zainteresowania tą platformą. Początek to prawie 13-milionowa widownia w Polsce, kwiecień to spadek do poziomu 11,8 mln. W maju mamy już wynik poniżej 10 mln. Zmiana sposobu liczenia i przedstawiania danych zbiega się z wprowadzonym przez Netflix ograniczeniem współdzielenia kont z osobami, które nie mieszkają pod jednym adresem. Nasuwają się więc pytania, czy nowy regulamin miał jakiś wpływ na liczby zaprezentowane przez Mediapanel. Z drugiej jednak strony, coś, co miało skutecznie odstraszyć widzów, działa zaskakująco dobrze. W samych Stanach Zjednoczonych nowy regulamin miał przełożyć się na zwiększoną liczbę użytkowników.

Na to przynajmniej wskazują pierwsze dane zebrane przez firmę analityczną Antenna, według której od dnia wprowadzenia blokady - 23 maja, przez kolejne 4 dni Netflix zyskiwał ponad 100 tys. subskrybentów dziennie. W sumie w ciągu pierwszych 6 dni od wprowadzenia blokady, w samych tylko Stanach Zjednoczonych, średnio dziennie przybywało 73 tys. kont, dwukrotnie więcej niż dzienna średnia za ostatnie 60 dni przed blokadą.

Stock image from Depositphotos

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama