Social Media

Przygotujcie się - na waszym newsfeedzie pojawi się propaganda Facebooka

Krzysztof Rojek
Przygotujcie się - na waszym newsfeedzie pojawi się propaganda Facebooka
Reklama

Facebook będzie chciał walczyć ze swoim negatywnym wizerunkiem. Nie naprawi jednak swoich problemów, a zbombarduje użytkowników reklamami o sobie.

Powiedzieć, że Facebook nie ma ostatnio dobrej prasy, to jak nie powiedzieć nic. Niedawno wyszło na jaw, że zarząd od dawna wiedział, że Instagram jest szkodliwy dla nastolatków i nic z tym nie robił. Kolejną rzeczą która wyszła na światło dzienne jest kwestia moderacji Facebooka i tego, że duża część bardzo kontrowersyjnych ludzi ma tam u moderatorów taryfę ulgową tylko po to, by nie odeszli z serwisu i dalej generowali ruch. Mówi się też, że swego czasu Facebook dogadał się z Trumpem, że w zamian za łagodne prawo będzie on preferencyjnie traktował posty konserwatystów.

Reklama

Ujawniono też, że WhatsApp posiada sekretne grono moderatorów, którzy czytają zaszyfrowane rozmowy użytkowników zgłoszone przez działający w tle algorytm, co efektywnie całkowicie niweluje możliwość nazwania tych konwersacji szyfrowanymi end-to-end. Ludzie to widzą i reagują, wizerunek Facebooka szoruje obecnie po dnie. I choć nie odstrasza to ludzi od korzystania z platfomy (liczba aktywnych użytkowników wciąż rośnie, chociaż tempo przyrostu nieco spada), to Facebook już teraz postanowił coś z tym faktem zrobić.

Przywitajcie na swoim newsfeedzie historie o tym, jaki to Facebook jest fajny

Project Amplify to kodowa nazwa przedsięwzięcia, które ma na celu podreperowanie wizerunku Facebooka wśród użytkowników. W jego ramach na naszym newsfeedzie pojawią się posty i historie stworzone przez pracowników Facebooka, mające, zgadliście, przedstawiać korporację w pozytywnym świetle. Patrząc na to, że Facebook zbliża się niebezpiecznie blisko 2 miliardów aktywnych użytkowników dziennie (średnio), to czyni z niego największą instytucję przenoszenia informacji na świecie. Jeżeli te dwa miliardy ludzi zostanie w jednym momencie wystawione na informacje o Facebooku stworzone przez Facebooka, będzie to największa akcja reklamowa (lub jak kto woli - propagandowa) jaką widział świat.

Co więcej - to już się dzieje. W naszej redakcji Konrad widział już takie posty na swoim newsfeedzie, co oznacza, że Projekt Amplify właśnie startuje. Pytanie - czy rzeczywiście będzie on w stanie odmienić wizerunek Facebooka, czy też jest przyznaniem się do tego, że coś nie działa tak jak powinno i stanowi próbę odwrócenia kota ogonem oraz wykorzystania dostępnych środków do zwalczenia słusznie zdobytej, negatywnej reputacji.

Facebook ma dziś wiele problemów, m.in. z dezinformacją, z prywatnością użytkowników czy z ingerencją w takie aspekty jak wynik wyborów. Jak myślicie, czy zorganizowana akcja pokroju Amplify Project pomoże zamieść to pod dywan?

Źródło

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama