Tydzień 15-21 września - podsumowanie: Tydzień ten obfitował w wiele bardzo ciekawych informacji, na Polskim rynku newsem numer jeden stała się inwes...
Tydzień 15-21 września - podsumowanie:
Tydzień ten obfitował w wiele bardzo ciekawych informacji, na Polskim rynku newsem numer jeden stała się inwestycja kilku milionów złotych w serwis Nasza-klasa.pl. Za granicą również ciekawie, Google wypuszcza swojego rywala dla PowerPointa po czym po cichu uruchamia coś na kształt serwisu bookmarkingowego, oraz mobilne reklamy.Główny rywal Google czyli Yahoo też nie daje za wygraną uruchamiając nowy serwis społecznościowy o nazwie Mash, z tego co wiadomo z pierwszych recenzji ma to być połączenie tego co do tej pory można spotkać w serwisach Facebook i Myspace - czy się uda o tym przekonamy się za kilka miesięcy.
Na naszym lokalnym podwórku uaktywnia się coraz bardziej Agora uruchamiając swoje kolejne blogowe serwisy. TechNoblog - nie jest blogiem (podobno), ale ma być chyba odpowiedzią na problemy jakie w megapanelu ma agora w kategorii nowe technologie. Kolejnym serwisem uruchomionym w tym tygodniu jest alert24 czyli dziennikarstwo obywatelski z korzyścią dla gazeta.pl (korzyści dla użytkowników jeszcze nie są zdefiniowane).Jednak w tym tygodniu nie tylko agora rozruszała nasz internet: Blip.pl wreszcie wychodzi z fazy beta (gama, alfa) i pokazuje swoje nowe oblicze wszystkim użytkownikom. Autenthika tworzy miejsce dla podróżników, a Partype chce się sprzedać na allegro. (co zresztą budzi duże emocje).
Reszta informacji w skrócie:
- Digg.com wprowadza elementy społecznościowe do serwis i zapowiada kolejne zmiany.
- Czy idg.pl kiedyś zmieni swoją "zapchaną" główną stronę - okazuje się, że jest to prawdopodobne.
- Tak wyglądała pierwsza wiadomość z emotikonką sprzed 25 lat?
- Mint - serwis do zarządzania naszymi finansami wygrywa TechCrunch 40
- Co myślałeś jak byłeś mały? - nowy ciekawie wykonany serwis
- Będzie mobilne iloggo - użytkownicy zaproszeni do testów
- Ciekawe komentarze na temat kosztów startupa w Polsce
Bardzo ciekawy jestem czy Nasza-klasa (obecny hit w serwisach społecznościowych w Polsce) i jej niewątpliwy sukces spowoduje jakiś większy ruch i większe zainteresowanie inwestorów polskim rynkiem. Mam nadziej, że nie będzie to ostatnia tego typu inwestycja.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu