2

Yahoo stworzyło nowy serwis networkingowy o nazwie Mash

Dwa miesiące temu pojawiły się pierwsze informacje na temat nowego serwisu networkingowego tworzonego przez Yahoo. W ciągu tych dwóch miesięcy powstał Mash nowy konkurent dla Facebook i Msyapce. Zaczęła się już dystrybucję pierwszych zaproszeń – jak zwykle na liście znaleźli się blogerzy z mashable i techcrunch dzięki którym mamy już kilka pierwszych informacji na temat […]

Dwa miesiące temu pojawiły się pierwsze informacje na temat nowego serwisu networkingowego tworzonego przez Yahoo. W ciągu tych dwóch miesięcy powstał Mash nowy konkurent dla Facebook i Msyapce. Zaczęła się już dystrybucję pierwszych zaproszeń – jak zwykle na liście znaleźli się blogerzy z mashable i techcrunch dzięki którym mamy już kilka pierwszych informacji na temat tego tworu.

Mash to połączenie lub też wykorzystanie funkcjonalności takich serwisów jak Facebook, Myspace czy My Yahoo. W Mash mamy możliwość obsługi i dodawania modułów (drag nad drop) do swojego profilu (moduły te to min.ickr RSS, Ego Boost, Common Friends, MyMoshLog2, Blog Module (RSS 2.0), Asteroids, Astrology, PimpMyPet, Hover, Kaleidescope, Guestbook, i My Stuff.

Użytkownicy nie tylko mogą dodawać nowe moduły do swojego profilu – mogą również całkowicie zmienić jego wygląd poprzez edycję kolorów dodawanie obrazków itp (mamy też więc coś z Myspace)

Kolejnym elementem serwisu którego nie mogło zabraknąć jest Pulse gdzie możemy obserwować aktywności naszych znajomych w serwisie mash – informacje o statusie i aktywnościach pokazywane są w stylu twittera.

Yahoo planuje również udostępnić możliwość tworzenia aplikacji do mash przez zewnętrznych developerów – trend ten został zapoczątkowany przez Facebook i jak widać powielany jest przez największe firmy internetowe.

Bardzo ciekawe czy skorzystanie z doświadczeń Facebook i Myspace i wykorzystanie najciekawszych funkcjonalności tych serwisów przyczyni się do sukcesu mash. W chwili obecnej serwis dostępny jest jedynie na zaproszenia.


Rywalizacja z dotychczasowymi gigantami jeśli chodzi o serwisy networkingowe nie będzie łatwa szczególnie, że jak pokazują ostatnie analizy popularność tych serwisów ciągle rośnie (Facebook zwiększył od zeszłego roku zasięg o 117%)