Felietony

Gazeta.pl, Alert24 - za darmo?

Grzegorz Marczak
Gazeta.pl, Alert24 - za darmo?
Reklama

Gazeta.pl zaczyna ścigać się z Interią jeśli chodzi o uruchamianie coraz to nowszych serwisów. Wprawdzie gazeta tworzy raczej blogo serwisy choc...

Reklama

Gazeta.pl zaczyna ścigać się z Interią jeśli chodzi o uruchamianie coraz to nowszych serwisów. Wprawdzie gazeta tworzy raczej blogo serwisy chociaż w przypadku Alert24.pl jest nieco inaczej (nie wiem kiedy dokładnie powstał ten serwis, ja wpadłem na niego dzięki informacji od znajomego)

Alert24 to miejsce gdzie możemy przesłać zdjęcia i informacje na temat różnych wydarzeń, które miały miejsce w naszej obecności, jednym słowem dziennikarstwo obywatelskie ale w nico ograniczonym wydaniu. Serwis oprócz informacji o tym, że można wysłać swój tekst i zdjęcia pokazuje również ostatnio dodane wiadomości.

Niestety po pierwszym przeglądzie znalazłem informacje pochodzące z gazeta.pl - rozumiem, że na początku trzeba jakoś zapełnić serwis.

Podsumowując mamy serwis z treścią generowaną przez użytkowników, nie jest to jednak serwis społecznościowy ponieważ poza możliwością dodawania i publikowania materiałów nie ma żadnych dodatkowych funkcji.

Czyli Gazeta.pl zbierze od użytkowników ciekawe i bieżące informacje w zamian dając (uwaga):

Reklama

Najcenniejsze zdjęcia i informacje pochodzące od Was znajdą się w serwisach informacyjnych portalu gazeta.pl. Jest też szansa, że niektóre z nich opublikuje „Gazeta Wyborcza", „Metro" albo poda radio TOK FM. Dla najlepszych i najszybszych reporterów Alertu24 mamy nagrody - kolekcje „Gazety Wyborczej".

Możliwe, że trochę inaczej patrzę na tego typu inicjatywy - ale zupełnie na poważnie uważam, że tego typu serwis ma duże szansę na pozyskanie grona "dziennikarzy" społecznych w momencie kiedy zacznie płacić za informacje i ustali jasne zasady wynagradzania.

Reklama

Jeśli gazeta tworzy serwis i oczekuje, że ludzie będą dodawać do niego treści wykorzystywane później na łamach portalu to dobrze było by pomyśleć o wynagradzaniu użytkowników.

Zupełnie inną sprawą jest fakt, że jeśli taki pomysł "wypali" to może okazać się on źródłem bardzo cennych i aktualnych informacji.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama