W czasie gdy Toyota i Hyundai projektują swoje kolejne małe sportowe samochody po postacią Yarisa i i20 N, europejscy producenci powoli wycofują się z mocnych hot hatchy. Dla nikogo nie jest tajemnicą, że chodzi o normy emisji spalin. Dlatego Peugeot zamierza postawić na sportowe auta elektryczne.
Peugeot Sport będzie budować już tylko zelektryfikowane samochody, najpierw 208 GTI
Peugeot Sport skupi się na elektrykach
Od przyszłego roku gdy w życie wejdą przepisy o limicie emisji CO2 na poziomie 95 g/km, wszyscy producenci, którzy będą chcieli sprzedawać swoje auta w Europie będą musieli płacić kary. Dla Peugeota każdy 1 g emisji CO2 ponad limit oznacza konieczność wysupłania 85 milionów euro. Nic więc dziwnego, że firma usuwa ze swojej oferty mocne silniki, które zużywają dużo paliwa i tym samym mają dużą emisję dwutlenku węgla. Każdy gram się liczy, dlatego możemy zapomnieć o kolejnych sportowych modelach w ofercie francuskiego producenta. Podobnie będzie też u Opla, który należy do tego samego koncernu - PSA.
Zapowiedź tego ruchu mieliśmy już w zeszłym roku, gdy Peugeot pokazał sportową odmianę modelu 508, który będzie posiadał napęd hybrydowy. Mocy raczej mu nie zabraknie, bo francuski koncern chce wykorzystać sinik spalinowy 1,6 THP o mocy 200 KM oraz dwa silniki elektryczne o mocach 110 KM i 204 KM. W sumie cały zestaw będzie mógł wygenerować około 350 KM, a dzięki wbudowanej baterii średnie spalanie zostanie utrzymane na niskim poziomie. Z modelem 208 GTI historia będzie jednak całkiem inna, nie ma jeszcze pewności czy takowy samochód powstanie ale jeśli tak, to będzie w 100% elektryczny.
Z wypowiedzi udzielonej dla Car Magazine, Jean-Philippe Imparato powiedział, że w dobie tak wysokich wymogów dotyczących emisji CO2, tworzenie aut spalinowych nie ma już sensu. Dlatego Peugeot 208 GTI będzie bazował na modelu e-208, tylko z nieco mocniejszym silnikiem. Wedle zapowiedzi będzie to około 170 KM, co raczej nie robi wielkiego wrażenia w porównaniu np. do Yarisa GR, który ma 260 KM. Auta elektryczne z pewnością mają jednak zaletę wysokiego momentu obrotowego dostępnego w każdej chwili, więc nie jest jeszcze powiedziane, że e-208 GTI będzie nudne. Wiele wskazuje też na to, że 308 GTI czeka podobna historia, o ile oczywiście znajdą się chętni na takie auta...
źródło: CarMagazine
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu