W miniony piątek Żabka zorganizowała coroczną konferencję prasową, na której podzieliła się swoimi sukcesami z minionego roku i planami na następny. Wydaje się, że obok szybko rosnącej liczby sklepów w nowym formacie Galaxy, największym sukcesem okazało się zdobycie w krótkim czasie imponującej popularności ich aplikacji mobilnej dla klientów - Żappki.
Kiedy wydawać być się mogło, że popularność programów lojalnościowych chyli się ku upadkowi, sieci handlowe takie jak Biedronka, Lidl czy Rossmann udowadniają, że to jeszcze nie koniec. Teraz do tego grona dołączają sieci sklepów Żabka, ze swoją aplikacją - Żappka.
Żappka udostępniona została pod koniec lutego tego roku, ale szczyt popularności przypadł jej na ostatnie 3 miesiące, na początku lipca chwalili się milionem użytkowników, dziś jest już ich 1,7 mln, a na pierwszą rocznicę chcą mieć już 3 mln. W takim tempie i z takim progresem, wydaje mi się, że jest to jak najbardziej możliwe. Żappka dostępna jest do pobrania zarówno na urządzenia z Androidem na pokładzie w Google Play, jak i z iOS w App Store.
Co do rosnącej liczby sklepów w nowym formacie Galaxy (zielony uśmiechnięty napis w miejsce żaby), jest już ich 4694 na 5817 wszystkich sklepów Żabka (695 zupełnie nowych sklepów otworzyli tylko w ostatnim roku).
Tomasz Suchański, Prezes Zarządu Żabka Polska sp. z o.o.:
Dynamika rozwoju, przy wsparciu sztucznej inteligencji pomagającej w wyszukiwaniu optymalnych lokalizacji dla naszych sklepów, daje nam możliwość przekroczenia jeszcze w tym roku liczby 6000 placówek. Z satysfakcją mogę powiedzieć, że zdecydowana większość sklepów funkcjonuje już w nowym formacie, a w II połowie roku 2020 wszystkie sklepy będą funkcjonować z uśmiechniętym logo.
Do grudnia ma powstać 6-tysięczny sklep Żabki, a w drugiej połowie 2020 roku wszystkie sklepy mają już działać w nowym formacie, łącznie z Freshmarketami, które już całkowicie znikną z polskiego rynku.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu