E-commerce

Wystawianie opinii na Allegro od teraz będzie trudniejsze

Grzegorz Ułan
Wystawianie opinii na Allegro od teraz będzie trudniejsze
19

Allegro w ostatnich miesiącach wiele uwagi poświęca zmianom w systemie ocen, komentarzy czy opinii na swojej platformie. Dziś wprowadzoną kolejną, która powinna poprawić jakość opinii, zwłaszcza tych negatywnych.

Ze wspomnianych ostatnich zmian wymienię choćby wprowadzony w listopadzie 2023 roku wymóg dokonania w ciągu ostatnich 12 miesięcy choćby raz zakupów na Allegro przez kupujących, którzy chcą wystawić opinię produktową.

Już w tym roku, może nie do końca zmiana w opiniach, ale mocno wpływająca na relacje sprzedających z kupującymi na tej platformie, a mianowicie usuwanie kupujących z czarnych list sprzedających po 180 dni od ich dodania do niej.

Ostatnia ze zmian w opiniach, to usunięcie w marcu tego roku opcji wystawiania kciuka w dół przy opiniach produktów, od dziś można wyrażać jedynie zadowolenia kciukiem w górę.

Wymóg uzasadnienia negatywnej oceny

Również dzisiaj weszła dużo dalej idąca zmiana w ocenach, tym razem wystawianych przez kupujących sprzedawcom po dokonanych zakupach. Do tej pory, kupujący mogli wystawić pozytywną i negatywną ocenę sprzedawcy bez jakiegokolwiek uzasadnienia. Zdaniem Allegro spora część kupujących, szła właśnie takimi skrótami i korzystała z takiej możliwości, nie dodając komentarzy do swoich ocen, przez co sprzedający tak na prawdę i do końca nie wiedzieli, co robią dobrze, a co źle.

Teraz się to zmieni, przynajmniej w tych negatywnych ocenach. W przypadku wystawiania pozytywnej oceny, kupujący będą mieli do dyspozycji następujące predefiniowane jej uzasadnienia:

  • Miła obsługa
  • Sprzedający szybko odpisuje
  • Ekologiczna przesyłka
  • Dobrze zabezpieczony produkt
  • Dostawa na czas
  • Dostawa przed czasem.

Skorzystanie z nich nie będzie jednak obowiązkowe. Inaczej, niż w przypadku negatywnych ocen,- kupujący od dziś będą musieli wybrać jedną z takich:

  • Nieuprzejma obsługa
  • Brak reakcji na wiadomość
  • Opóźniony zwrot pieniędzy
  • Nieekologiczne opakowanie
  • Źle zabezpieczony produkt
  • Nieterminowa dostawa
  • Dostarczono produkt inny niż w zamówieniu
  • Wysłano uszkodzony produkt
  • Niekompletne zamówienie
  • Zamówienie nie zostało dostarczone
  • Brak faktury VAT
  • Podejrzewam, że produkt jest nieoryginalny.

Jeśli tego nie zrobią, nie będą mogli wystawić swojej oceny zakupów dokonanych przez siebie u sprzedającego. Allegro zastrzega, iż nadal będzie można dodawać własne komentarze do wystawianych ocen.
Źródło: Allegro.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

news