Facebook

Meta otwiera swój pierwszy fizyczny sklep. Tego się nie spodziewałem!

Kamil Świtalski
Meta otwiera swój pierwszy fizyczny sklep. Tego się nie spodziewałem!
Reklama

O tym że giganci technoligiczni lubią mieć swoje miejsce na mapie - wiedzą wszyscy. Jedni kombinują wyłącznie z pop-upami, inni na stałe stawiają na s...

O tym że giganci technoligiczni lubią mieć swoje miejsce na mapie - wiedzą wszyscy. Jedni kombinują wyłącznie z pop-upami, inni na stałe stawiają na swoje miejsce na mapie. O ile jednak wśród firm takich jak Apple czy Samsung rozwiązanie to wydaje się... po prostu naturalnym, bowiem ich portfolio wypełnione jest przede wszystkim hardwarem, o tyle coraz więcej tam również mniej oczywistych przedstawicieli. Jednym z nich niewątpliwie jest Google (którego nowojorski sklep odwiedziłem kilka tygodni temu), ale ku mojemu zdumieniu — w środku trudno było narzekać na nudę. A na półkach znalazło się znacznie więcej, niż tylko karty do YouTube Premium. Dlatego z lekką dozą nieufności, ale też sporą ciekawością, wyglądam pierwszego sklepu Meta. Firmy odpowiadającej m.in. za Facebooka czy Instagram.

Reklama

Pierwszy retailowy sklep Meta. Co Facebook będzie tam sprzedawał?

Otwarcie sklepu już 9 maja w Burlingame w stanie Kalifornia. I jak pewnie się domyślacie — raczej nie ma co spodziewać się tam zbyt wielu usług związanych z ich najpopularniejszym produktem, czyli Facebookiem. Zamiast tego regały mają być po brzegi wypełnione headsetami Quest oraz Portalami — czyli kompaktowymi urządzeniami stworzonymi przede wszystkim z myślą o wideokonferencjach. Na ten moment to w sumie jedyne fizyczne produkty, jakie gigant ma w swoim katalogu — ale kto wie. Może w najbliższym czasie takowy zacznie się rozrastać, a póki co — chcą już nabierać wprawy w przygotowaniu takich projektów.

Niewątpliwie jednak najmocniejsze w całym tym przedsięwzięciu będzie miejsce na demonstracje możliwości tych urzadzeń. Wirtualna rzeczywistość to jeden z niewielu elementów, którego online pokazać się w pełnej krasie... najzwyczajniej w świecie nie da. Dlatego duża przedstrzeń miałaby posłużyć prezentacji gier na Quest 2 (m.in. Beat Saber, GOLF+, Real VR Fishing, Supernatural), smart okularów Ray-Ban Stories. Wisienką na torcie dla klientów miałby być spersonalizowanym kilkudziesięciominutowy, materiał wideo, na którym będą mogli oglądać... siebie grających na Queście. Finalny materiał ma być mieszanką świata realnego i wirtualnego.

Albo grubo, albo wcale

Włodarze platformy najwyraźniej mają solidne plany związane z promocją ich produktów fizycznych. Do tej pory zresztą już też starali się dotrzeć możliwie do jak najszerszej publiczności, a wszystko to za sprawą dedykowanych stanowisk w sieci sklepów Best Buy. Własny sklep daje im jednak znacznie więcej możliwości, no i przede wszystkim miejsca, by prezentować dokładnie to, na czym im zależy. No i gry to jedno, ale skoro ich mityczne Metaverse zbliża się wielkimi krokami, to prawdopodobnie krok naprzód by pokazać wszystkim jak fajnie może być w wyśnionym świecie Macka Zuckerberga i spółki. Tak, tym na punkcie którego ekscentryczny CEO rzekomo ma od jakiegoś czasu obsesję.

Źródło

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama