3

Facebook nareszcie zrobił coś przydatnego w swojej aplikacji

Dla jednych taka zmiana nie ma żadnego znaczenia, inni przyjmują ją z zadowoleniem, a jeszcze inni długo czekali, aż się u nich pojawi. Ale nareszcie jest - ciemny motyw w aplikacji mobilnej to najlepsza nowość od Facebooka ostatnich miesięcy.

Ciemny motyw w aplikacji Facebooka

O dostępności ciemnego motywu w aplikacji mobilnej serwisu mówi się dawna, a pierwsze informacje sięgają wiele miesięcy wstecz. Od tamtej pory użytkownicy aplikacji na Androida, a później iOS-a otrzymali ciemny motyw na swoich urządzeniach, ale… nowość nie była wprowadzana masowo, lecz tylko u wybranych osób.

Ciemny motyw na każdej stronie – super nowość zmierza do Chrome’a

Mnie omijała szerokim łukiem i to na każdym urządzeniu. Wczorajszego wieczora, gdy system automatycznie aktywował mi tryb ciemny mający wpływ na wygląd systemu oraz wielu aplikacji firm trzecich, zauważyłem że to samo spotkało Facebooka. Niektórzy już od dłuższego czasu dysponują ciemnym motywem, ale ten zupełnie znikąd pojawił się na moim iPhonie dopiero wczoraj. Choć nie jest to naprawdę ciemny motyw, na jaki liczyli niektórzy mając nadzieję, że tło faktycznie będzie czarne, to muszę przyznać, że efekt końcowy jest naprawdę niezły. Z mojej perspektywy jest to chyba ich największe osiągnięcie na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy, bo faktycznie zmienia to, jak używam Facebooka i czyni korzystanie z aplikacji przyjemniejszym.

Aplikacja Facebook z ciemnym motywem na iOS

Moda na ciemne motywy pojawiła się niedługo po tym, jak Apple wprowadziło tę funkcję w iOS 13. Duża część deweloperów w mgnieniu oka rozpoczęła lub zintensyfikowała pracę nad alternatywnym interfejsem, w którym prym będą wiodły ciemne kolory i czarne lub szare tło. W przypadku urządzeń z ekranami OLED można zauważyć pewną poprawę czasu pracy na baterii, a w pozostałych przypadkach jest to zmiana przede wszystkim zwiększająca komfort użytkowania aplikacji po zmroku.

Aplikacja WhatsApp otrzymała ciemny motyw

Długi czas czekałem na to, by zmieniono tło w Wiadomościach, ponieważ białe tło z dość jaskrawym zielonym kolorem wysyłanych wiadomości nie był niczym przyjemnym. Ciemny motyw o wiele szybciej pojawił się na iPhonie w aplikacji Messengera, w WhatsAppie oraz Instagramie. Dlaczego Facebook potrzebował tak dużo czasu, by przygotować swoją główną aplikację w nowej, ciemnej wersji? A już mniejsza o to, lepiej późno niż wcale.