Apple prezentuje finalistów tegorocznej odsłony Apple Design Awards. Wśród nominowanych znalazły się interesujące aplikacje i gry walczące o nagrodę w kilku kategoriach.
Te aplikacje i gry powalczą o nagrodę Apple Design Awards. Konkurencja jest mocna
Tradycyjnie, jak co roku, na kilka dni przed WWDC Apple prezentuje finalistów Design Awards, którzy powalczą o statuetkę najlepiej zaprojektowanej aplikacji/gry dostępnej w App Store - bez względu na platformę, na którą trafi. W tym roku kategorii jest kilka. Muszę jednak przyznać, że z większością nominowanych tytułów nie miałem wcześniej styczności i w najbliższych dniach chętnie sprawdzę co oferują:
Apple Design Awards - finaliści tegorocznej odsłony konkursu
Inclusivity
Finaliści w tej kategorii zapewniają świetne doświadczenia dla wszystkich, wspierając osoby z różnych środowisk, o różnych umiejętnościach i w różnych językach:
- Letter Rooms (Klemens Strasser)
- Navi (Good Snooze)
- Noted. (Digital Workroom Ltd)
- Procreate (Savage Interactive Pty Ltd)
- tint. (Lykkegaard Europe Limited)
- Wylde Flowers (Studio Drydock Pty Ltd)
Delight and Fun
Finaliści w tej kategorii zapewniają niezapomniane, wciągające i satysfakcjonujące doświadczenia, które są wzbogacone o technologie Apple.
- Chineasy (Chineasy)
- Moncage (Optillusion)
- (Not Boring) Habits (Andy Works LLC)
- Overboard! (inkle)
- Please, Touch The Artwork (Studio Waterzooi)
- Waterllama (Vitalii Mogylevets)
Interaction
Finaliści w tej kategorii oferują intuicyjne interfejsy i łatwe w obsłudze elementy sterujące, które są doskonale dostosowane do ich platformy
- A Musical Story (Glee-Cheese Studio)
- Gibbon: Beyond the Trees (Broken Rules)
- Slopes (Breakpoint Studio LLC)
- Transit (Transit, Inc.)
- Vectornator: Vector Design (Linearity GmbH)
- What Remains of Edith Finch (Giant Sparrow)
Social Impact
Finaliści w tej kategorii w znaczący sposób poprawiają jakość życia i rzucają światło na istotne kwestie.
- Active Arcade (Nex)
- Empathy (The Empathy Project)
- Gibbon: Beyond the Trees (Broken Rules)
- Headspace (Headspace Health)
- Rebel Girls (Rebel Girls Inc.)
- Wylde Flowers (Studio Drydock Pty Ltd)
Visuals and Graphics
Finaliści tej kategorii wyróżniają się wspaniałą, umiejętnie zaprojektowanymi interfejsami i wysokiej jakości animacjami, które tworzą charakterystyczny i spójny temat
- Alien: Isolation (Feral Interactive)
- Behind the Frame (Silver Lining Studio under Akatsuki Taiwan)
- Halide Mark II (Lux Optics)
- LEGO Star Wars: Castaways (Gameloft)
- MD Clock (Hangzhou Midi Technology Co., Ltd.)
- (Not Boring) Habits (Andy Works LLC)
Innovation
Finaliści w tej kategorii zapewniają najwyższej jakości wrażenia dzięki nowatorskiemu zastosowaniu technologii Apple
- Active Arcade (Nex)
- Focus Noodles (ideaTiny Co., Ltd.)
- MARVEL Future Revolution (Netmarble Corp.)
- Odio (Volst)
- Procreate (Savage Interactive Pty Ltd)
- Townscaper (Oskar Stålberg)
Tegorocznych zwycięzców Apple Design Awards poznamy już w przyszłym tygodniu. W poniedziałek, 6 czerwca startuje WWDC. Coroczna konferencja Apple poświęcona deweloperom. W tym roku wydarzenie może być szczególnie ważne. Nie tylko ze względu na zaprezentowanie nowych systemów operacyjnych, które do użytkowników trafią za kilka miesięcy. Przede wszystkim dlatego, że wiele plotek i przecieków wskazuje, że tegoroczne WWDC naszpikowane będzie premierami produktowymi. Apple ma pokazać m.in. odświeżonego MacBooka Air, który doczeka się nowego wyglądu, kolorystyki i być może układu M2. Mowa jest także o komputerze Mac Pro. Wzmianki o tym sprzęcie pojawiły się już przy okazji wiosennej konferencji Apple, i wiele wskazuje, że zostanie on pokazany już za tydzień.
Premiery WWDC. iOS 16, MacBook Air, Mac Pro i... Mac Pro?
Nie można też zapominać o goglach VR/AR, nad którymi Apple pracuje od lat. Jeszcze kilka dni temu pisaliśmy, że firma jest gotowa na ich prezentację i ta nastąpi na WWDC - w tym samym czasie zaprezentowany będzie system operacyjny, który będzie napędzał okulary. Wzmianki o realityOS (rOS) pojawiały się już wielokrotnie, choć szczegółów na jego temat nie mamy żadnych. Dyskusję podkręciły informacje o znaku towarowym, który miał zostać zgłoszony do rejestracji 8 czerwca - w trakcie WWDC. Oznaczać to miało, że gogle pojawią się na scenie Steve Jobs Theater już w przyszłym tygodniu.
Ten entuzjam studzi analityk Ming-Chi Kuo. Potwierdza on, że Apple mocno angażuje się w tworzenie nowego sprzętu, jednak firma nie jest jeszcze gotowa na jego prezentację. Głównie ze względu na zbyt małą liczbę wyprodukowanych sztuk. Produkcja na masową skalę jeszcze nie ruszyła i w ocenie Kuo firma mogłaby sobie mocno zaszkodzić prezentując gogle i technologię na wiele miesięcy przed ich wypuszczeniem do sprzedaży. To pozwoliłoby konkurencji na podebranie pomysłów i rozwiązań i szybkie wypuszczenie na rynek własnego sprzętu - na długo przed oficjalną sprzedażą gogli VR/AR od Apple. Jak będzie w rzeczywistości? Przekonamy się już niedługo!
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu