12

5 mln aktywnych aplikacji IKO! Wykonaliście już nią 544 miliony transakcji na 152 miliardów złotych

Dużo dziś dzieję się w branży finansowej, kolejna wiadomość z tego sektora płynie do nas z największego banku w Polsce - PKO Bank Polski.

PKO Bank Polski na dzisiejszej konferencji prasowej w warszawskiej Rotundzie pochwalił się wynikami i liczbami związanymi z ich aplikacją mobilną IKO. Chwalić się mają czym, na tę chwilę mają już 5 mln aktywnych aplikacji IKO. Kiedy ostatni raz pisałem Wam o popularności IKO było to 3 mln aktywnych aplikacji, osiągnięte pod koniec 2018 roku. Zajęło to wtedy 5 lat, tak więc na kolejne 2 mln wystarczyło już tylko 2 lata.

Z tych 5 mln aktywnych aplikacji korzysta 3,9 mln unikalnych użytkowników, z czego 2,7 mln każdego tygodnia. Tylko z aplikacji mobilnej IKO (bez logowania do bankowości internetowej w przeglądarce) korzysta już 2,1 mln klientów banku.

Porównując to do innych banków, z aplikacji mobilnej IKO korzysta zdecydowanie więcej klientów niż w mBanku, ING, Banku Pekao czy Santander Bank Polska.

Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych:

Aplikacja IKO stale się rozwija zarówno pod względem skali, ale też i jakości. Daje użytkownikom coraz to nowe możliwości. Idzie też za tym rekordowa liczba i wartość transakcji wykonywanych w kanale mobilnym. Bankowanie w smartfonie jest coraz bardziej popularne, bo to narzędzie dla klientów najwygodniejsze i dostępne od ręki. To już nie jest nowy trend czy moda, ale codzienne, standardowe zachowanie milionów klientów banków. Jesteśmy liderami mobilnej bankowości i na tej „piątce” na pewno nie poprzestaniemy.

Z innych ciekawych liczb PKO Bank Polski podaje, że klienci korzystający z IKO od samego początku jej powstania (2013 rok) logowali się do niej 2,6 miliarda razy, wykonując przy tym 544 miliony transakcji na łączną kwotę 152 miliardów złotych. Częstotliwość tych transakcji też robi wrażenie, aktualnie co sekundę odnotowywane są 3 płatności mobilne w internecie, co minutę – 216 przelewów, co godzinę – 138 tysięcy logowań, codziennie – 10,9 milionów tapnięć. Ponadto, w ciągu 3 miesięcy od uruchomienia Asystenta głosowego użytkownicy IKO przeprowadzili z nim 200 tys. rozmów i wykonali przelewy na 1,5 miliona złotych.

Źródło: PKO Bank Polski.