Płatności i bankowość

Mastercard uruchamia w całym kraju zbliżeniowe datkomaty

Grzegorz Ułan
Mastercard uruchamia w całym kraju zbliżeniowe datkomaty
Reklama

Polacy to dość hojny naród, jeśli chodzi o dobroczynność. Chętnie łożymy na różne akcje charytatywne z WOŚP na czele. Teraz Mastercard umożliwia jeszcze jeden sposób na przekazanie donacji na wybrany cel charytatywny Caritas.

Pierwsze jedenaście zbliżeniowych datkomatów, bo o nich mowa we wstępie pojawi się w takich miejscach jak: Lotnisko Chopina w Warszawie (dwa datkomaty), główne dworce kolejowe w Warszawie, Krakowie, Katowicach i Wrocławiu, Sanktuarium Matki Bożej Częstochowskiej na Jasnej Górze, Bazylika Mariacka w Kołobrzegu, Parafia pw. Chrystusa Króla w Sanoku oraz Centrum Okopowa w Warszawie.

Reklama


Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe:

Polacy są bardzo otwarci na innowacje technologiczne w płatnościach, a już ponad 91% płatności kartami odbywa się zbliżeniowo. Ta forma płatności w czasie trwającej pandemii jest postrzegana jako bezpieczniejsza i bardziej higieniczna niż gotówka, stąd też datkomaty odpowiadają na potrzeby konsumentów, którzy mogą w wygodny, bezgotówkowy sposób wesprzeć wybraną charytatywną zbiórkę. Nasz wspólny projekt to też kolejny dobry przykład, w jaki sposób technologia może służyć dobroczynności, a jednocześnie zachęca do pomagania, które jest bezcenne i daje mnóstwo satysfakcji.

Datkomaty zbliżeniowe wyposażone są w ekran dotykowy, z poziomu którego darczyńcy mogą wybrać akcje charytatywną, którą chcą wesprzeć oraz kwotę donacji. Domyślnie zdefiniowanych jest kilka kwot, ale można też wprowadzić swoją własną. Datkomaty są zdalnie zarządzane przez Caritas, a więc na bieżąco dodawane są nowe i aktualne akcje charytatywne.

Na początek będą to cztery akcje: Rodzina Rodzinie (dla poszkodowanych w konfliktach zbrojnych), Na pomoc Bejrutowi (dla poszkodowanych w wyniku wybuchu chemikaliów w lokalnym porcie), Pomoc Wenezueli (dla cierpiących głód) oraz Program Skrzydła (pomoc polskim dzieciom w zaspokajaniu potrzeb umożliwiających edukację).

Źródło: Mastercard.

Reklama

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama