15

Już 3 mln aktywnych aplikacji IKO! Klienci PKO BP logują się już do niej częściej niż do iPKO

Niesamowity sukces tej aplikacji, która w przeciągu 5 lat zdobyła ogromną popularność wśród klientów tego banku. Ale nie było tak łatwo od samego początku.

Na pierwszy milion aktywnych aplikacji IKO, PKO Bank Polski pracował aż 3 lata, pisaliśmy Wam o tym na początku grudnia 2016 roku, ale to jak później się to potoczyło, mało kto przewidział. Już pół roku później było 1,5 mln aktywnych aplikacji IKO, kolejne pół roku przyniosło 2 mln, a dziś PKO BP poinformowało o 3 mln aktywnych aplikacji IKO. Rosną więc nieprzerwanie od dwóch lat o 0,5 mln użytkowników, co pół roku.

Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim:

Nasi klienci coraz chętniej adaptują wygodne i użyteczne rozwiązania technologiczne, które ułatwiają codzienne bankowanie. Tak właśnie jest też w przypadku IKO, które rośnie coraz bardziej dynamicznie – na pierwszy milion aktywnych aplikacji czekaliśmy ponad 3 lata, o kolejny milion IKO urosło w rok, a zdobycie trzeciego zajęło już tylko 11 miesięcy.

Jak przy każdej okrągłej liczbie, PKO BP podzieliło się przy okazji ciekawymi danymi odnośnie korzystania z IKO przez ich klientów. W pierwszej kolejności zerknijmy na oceny i statystyki ze sklepów mobilnych – w każdym z nich IKO jest na pierwszym miejscu wśród aplikacji bankowych i po ocenach widać, skąd tak duża jej popularność. Oceny rzędu 4,7 przy tak dużej liczbie ocen (w Google Play ponad dwieście tysięcy) robią wrażenie.

Z powyższej grafiki dowiadujemy się również, że 81,5% użytkowników IKO to posiadacze smartfonów z Androidem na pokładzie, 16,2% – iOS, a 2,3% Windows Phone. W ciągu 5 lat poprzez IKO dokonano 130 mln transakcji, najwięcej z nich przypadało na przelewy, płatności BLIK w internecie i płatności zbliżeniowe. Znacznie liczba tych transakcji wzrosła w ostatnim roku, porównując okres od listopada 2017 do listopada 2018, mówimy o wzroście na poziomie 143%.

Z kolejnej grafiki można odczytać, że płatności BLIK są nieco mniej popularniejsze od przelewów – co sekundę ma miejsce kolejna płatność BLIKIEM w internecie, a co minutę dokonywanych jest 100 przelewów poprzez IKO.

Zbigniew Jagiełło, prezes Zarządu PKO Banku Polskiego:

Coraz bardziej dynamiczny rozwój IKO i tak ogromna otwartość naszych klientów na rozwiązania bankowości mobilnej są dla nas papierkiem lakmusowym i potwierdzeniem kierunku, w którym konsekwentnie zmierzamy. Postęp technologiczny sprawia, że tradycyjne banki będą musiały przekształcać się w instytucje technologiczne, a PKO Bank Polski jako lider technologiczny polskiego sektora bankowego nadaje ton tym zmianom.

Na koniec tytułowy przełom – od sierpnia tego roku PKO BP notuje już więcej logowań do IKO niż do bankowości internetowej iPKO, a wszystko wskazuje na to, że trend ten nie tylko się utrzyma, a będzie postępował. Osobiście wydaje mi się, że największy wpływ na to ma BLIK, odkąd zacząłem z niego korzystać rzeczywiście liczba uruchomień aplikacji bankowej znacznie wzrosła w porównaniu z logowaniami do bankowości internetowej, w której w zasadzie robię tylko przelewy dwa, trzy razy w miesiącu. Natomiast do aplikacji mobilnej loguję się praktycznie codziennie, najczęściej po to, by skopiować kod BLIK.

Co nowego w IKO w najblizszej przyszłości? PKO Bank Polski zdradza, że w najbliższych miesiącach pojawi się w IKO możliwość dokonywania transakcji BLIK z podpiętej karty kredytowej (bez czeków i wypłat z bankomatów), możliwość zakupu biletów komunikacji miejskiej oraz opłacenia parkingu, no i długo wyczekiwana mobilna autoryzacja.

Źródło: PKO Bank Polski