38

10 najbardziej naciąganych promocji w zakupach grupowych [infografika]

Przykład tego, że oferty zamieszczane w serwisach zakupów grupowych są nie zawsze uczciwe, mieliśmy kilka dni temu, gdy na Grouponie pojawił się felerny pendrive, który tylko w teorii miał 128 GB pamięci. To jednak nie jedyny przypadek, kiedy sprzedawcy próbują naciągnąć klientów. Czasem zdarza się, że rzeczywisty rabat na dany przedmiot jest znacznie mniejszy niż […]

Przykład tego, że oferty zamieszczane w serwisach zakupów grupowych są nie zawsze uczciwe, mieliśmy kilka dni temu, gdy na Grouponie pojawił się felerny pendrive, który tylko w teorii miał 128 GB pamięci. To jednak nie jedyny przypadek, kiedy sprzedawcy próbują naciągnąć klientów. Czasem zdarza się, że rzeczywisty rabat na dany przedmiot jest znacznie mniejszy niż podany, a to i tak nic w porównaniu z  ofertami, za które… przepłacamy.

Infografikę przygotował agregator zakupów grupowych GoDealla.pl. To nie pierwszy projekt tego typu, który przygotowali jego twórcy. Wcześniej prezentowaliśmy Wam w podobnej formie graficzne zestawienie ostatnich 365 dni na polskim rynku zakupów grupowych.

Jak widać niektóre oferty nie tylko nie przynoszą większych korzyści, ale wręcz wiążą się ze stratą dla klienta. Warto jednak spojrzeć na liczby osób, które z nich skorzystały. W niektórych przypadkach mamy dobitny dowód na to, że świadomość klientów jest w dalszym ciągu niska. Nie zdają sobie zwyczajnie sprawy, z tego, że promocja może być zwyczajnym oszustwem. I nie ma się co dziwić, że nikt nie próbuje ludzi edukować, bo zwyczajnie nie jest to w niczyim interesie. Dobrze, że internauci są czujni i nierzadko sami prześwietlają naciągane oferty.

Trzeba też zwrócić uwagę na procesy weryfikacji przedsiębiorców, którzy zamieszczają swoje produkty/usługi w serwisach tego typu. Przykład Groupona pokazuje, że najwidoczniej nie są one zbyt wymagające i rzetelne. Dlatego tym bardziej należy się mieć na baczności. Najlepiej przed podjęciem decyzji o zakupie zdobyć jak najwięcej informacji na temat danego produktu lub usługi. No i ważne jest, żeby rozeznać się w cenach, gdyż może się okazać, jak pokazuje powyższa infografika, że okazja wcale nie jest okazją.