Felietony

Oto oni! Przedstawiam zespół Antyweb

Grzegorz Marczak
Oto oni! Przedstawiam zespół Antyweb
78

Stworzenie zespołu prowadzącego Antyweb było jednym z trudniejszych wyzwań jakich się ostatnio podjąłem. Jednak się udało i po wielu próbach, zmianach (błędach z mojej strony) i testowaniu różnych pomysłów mogę wreszcie przedstawić wam Antywebowy "Dream Team":). Jestem bardzo zadowolony z obecnego k...

Stworzenie zespołu prowadzącego Antyweb było jednym z trudniejszych wyzwań jakich się ostatnio podjąłem. Jednak się udało i po wielu próbach, zmianach (błędach z mojej strony) i testowaniu różnych pomysłów mogę wreszcie przedstawić wam Antywebowy "Dream Team":). Jestem bardzo zadowolony z obecnego kształtu zespołu, szczególnie dlatego że każdy z piszących dla AW jest prawdziwym pasjonatem w danej dziedzinie związanej z IT/internetem, a właśnie to stawiałem wyżej niż "znane nazwisko", czy "dziennikarskie doświadczenie". Resztę wypracujemy, dopracujemy i wspólnie się nauczymy - to obiecuję.

Tak więc bardzo miło mi przedstawić wam autorów i główny zespół tworzący Antyweb, nie są to oczywiście wszyscy piszący - w osobnym poście przedstawię autorów współpracujących, którzy regularnie pojawiają się na AW.

Kamil Mizera

 

W sieci szpera, majstruje i pisze od czasów liceum, ale w nowych technologiach siedzi dopiero od 3 lat. Jego zainteresowania skupiają się przede wszystkim na branży elektronicznych publikacji i wszystkim, co z nimi związane, od technologii, po marketing. Na co dzień prowadzi blog „Litera lubi cyfrę” o e-publishingu w Polsce i na świecie. Jego zainteresowania obejmują również instalowanie, przeglądanie, analizowanie i ocenianie wszelkich internetowych nowinek. Ponieważ nie ma dla niego dnia bez usług Google i Androida, więc z wielką uwagą przygląda się temu, jak firma z Mountain View przekształca wirtualną rzeczywistość.

W świecie realnym doktorant, miłośnik Japonii, o której chce napisać doktorat, jak tylko znajdzie w końcu czas. Nie stroni od dobrej fantastyki, zarówno w formie pisanej jak i filmowej. Z innych aktywności preferuje dobrą whiskey w jeszcze lepszym towarzystwie.

Jan Rybczyński

 

Z komputerami miał styczność od najmłodszych lat. Zawsze bardziej interesował się stroną użytkową informatycznych rozwiązań. Jak zaprojektować interfejs, żeby był intuicyjny dla użytkownika? Co odróżnia dobrze zaprojektowane aplikacje pod względem użyteczności od złych? Czemu niektóre naprawdę dobre programy nigdy nie zyskują popularności? Swoje zamiłowanie do techniki postanowił połączyć z wiedzą akademicką, aby odnaleźć odpowiedzi na postawione pytania i zdobyć odpowiedni warsztat. Zrobił to kończąc Społeczną Psychologię Informatyki i Komunikacji oraz Psychologię Kliniczną na SWPS w Warszawie.

W jego zainteresowaniach mieści się: wolne oprogramowanie, którego nie jest fanatycznym wyznawcą, raczej zwolennikiem wykorzystywania go tam, gdzie sprawdza się najlepiej. Fotografia połączona z grafiką, szeroko pojęte kwestie bezpieczeństwa i prywatności oraz wszystko to, co powoduje, że coraz więcej czasu spędzamy w sieci, od produktów Google i chmury poczynając, na badaniach ludzkich relacji w internecie kończąc. W wolnych chwilach lubi jeździć rowerem szosowym, żeglować, chodzić po górach i odpoczywać z dala od cywilizacji

Tomasz Popielarczyk

 

Student dziennikarstwa, pasjonat mediów, papierowych gier fabularnych, fantastyki i oczywiście nowych technologii. Osobiście mól książkowy, gadżeciarz, malkontent i uporczywy nonkonformista. Jest znany z niepohamowanego zamiłowania do instalowania/testowania/włączania wszystkiego co nowe i jeszcze niesprawdzone. Najłatwiej znaleźć go na konwentach, zlotach fanów RPG i fantastyki, gdzie na ogół występuje w roli prelegenta.

W sieci nurkuje od czasów, gdy szczytem marzeń każdgo geeka znad Wisły był modem 56K. Dopuszcza się zbrodni na języku polskim nie tylko na Antywebie, ale również w PC Centre, gdzie przewodzi działowi oprogramowania, i na osobistym poletku - blogu Manufakturka, dając upust zapędom grafomańskim. Sercem, duchem i skromnymi umiejętnościami programowania wspiera też innego bloga - Po zielonej trawie - poświęconego szeroko pojętej piłce nożnej.

Swego czasu wydał też własnym sumptem podręcznik do gry RPG zatytułowanej "Trójca". Astrologowie przepowiadają, że gdzieś w roku 2056 wreszcie skończy pracę nad jego drugą edycją.

Paweł Iwaniuk

 

Rocznik 1986. Autor takich projektów jak DailyTECH.pl oraz TECHNOZgredy. Na co dzień Paweł jest miłośnikiem technologii, a szczególnie rozwiązań mobilnych, które pozwalają mu jako osobie niepełnosprawnej normalnie żyć, uczyć się oraz pracować. Stąd jego osobisty stosunek do tematu. Paweł neguje istnienie tzw. „ery post-pc”, gdyż jego zdaniem, prawdziwie osobiste komputery są dopiero przed nami. W kręgu jego zainteresowań znajdują się również media, szczególnie te internetowe. Z wielkim zainteresowaniem obserwuje rozwój radia i telewizji w sieci oraz związane z tym procesy.

Swoją przygodę z pisaniem w sieci rozpoczął w 2004 roku. Zaczynał jako redaktor nieistniejącego już serwisu o fantastyce - Wrota Wyobraźni. Zajmował się pisaniem recenzji oraz wydawaniem komiksów internetowych. W międzyczasie pracował jako prezenter w lokalnej rozgłośni radiowej, gdzie prowadził audycję o technologii. Był także organizatorem zlotów miłośników fantastyki oraz współtworzył kilka projektów tematycznych. W lipcu 2008 nawiązał współpracę z Antyweb. Od początku swojej działalności związany jest z branżą internetową.

Jakub Tepper

 

W sieci siedzi niemal od kiedy pamięta. A że jest dość młody, to pamięta niewiele. Jakieś 15 lat temu brat pokazał mu czym jest irc i pochłonął go on do tego stopnia, że do dziś zdarza mu się sprawdzić, czy warszawa.irc.pl nadal stoi.

Poza internetem zawsze najbardziej fascynowały go gry. Gra jeszcze dłużej, niż siedzi w sieci zaczynając od Commodore 64 i Moon Patrola. Później, na początku lat dziewięćdziesiątych, dostał od rodziców na gwiazdkę PCta z King’s Quest V, co zbudowało jego świadomość na dalsze lata. Z czasem skręcił w stronę Japonii i gier konsolowych, którymi zajmuje się do dziś.

Przez ostatnie 10 lat pisał dla rozmaitych wydawnictw - od miesięcznika PSX Extreme, po lifestyle’owy LOL, od dodatku Co Jest Grane? Gazety Wyborczej i Polygamii, po niezależnych Niezgranych, których tworzy zresztą do dziś.

Absolwent japonistyki, pomieszkał trochę w Japonii i wciąż do niej często wraca. W wolnych i mniej wolnych chwilach jest tłumaczem języka japońskiego. Po wielu, wielu latach przesiadł się z PCtów na Maki. I tak mu już zostało.

Grzegorz Ułan

 

Aktywnie w sieci od 2005 roku, okazjonalnie piszący artykuły dla różnych serwisów. Od wakacji 2011 na stałe w Antywebie. Fan Google, Androida i Linuksa Ubuntu.

Opisywać Wam będzie tutaj, interesujące nowości z sieci, ciekawe zmiany oraz wyrażać swoją opinię na ich temat. Jako miłośnik nowych technologii, wnikliwie je obserwuje, testuje, przybliża, zachęca, porównuje i ocenia. W swoich tekstach przedstawiać Wam będzie wszystko, na co warto zwrócić Waszą uwagę. Lubi też kontakt z czytelnikami, wzbudzanie dyskusji i reakcji na opisywane produkty.

Od wielu lat pasjonuje się przewidywaniem wielkości formatu przemian, jaki pociąga za sobą postęp i pęd do ułatwienia komunikacji w sieci. Przyciągają go w tej dziedzinie funkcjonalne produkty i przemyślane, proste rozwiązania. Czeka na kolejne kroki ich twórców, by móc je sprawdzić, poznać i Wam opisać.

Obrazek pochodzi z all-silhouettes.com

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

antyweb