Gry

Game Pass może mieć nawet 100 mln użytkowników, tak twierdzą analitycy

Kamil Pieczonka
Game Pass może mieć nawet 100 mln użytkowników, tak twierdzą analitycy
Reklama

Game Pass ma pewnie tyle samo zwolenników, co przeciwników, ale trzeba przyznać, że z miesiąca na miesiąc usługa Microsoftu wygląda coraz ciekawiej. Analitycy przewidują, że sfinalizowanie zakupu Activision/Blizzard może jeszcze bardziej przyśpieszyć rozwój tej usługi.

Ile osób korzysta z abonamentu Game Pass?

Microsoft nie chwali się niestety zbyt często informacjami na temat popularności usługi Game Pass. Ostatnie liczby podano w styczniu 2022 roku, wtedy liczba subskrybentów przekroczyła 25 milionów, a w ciągu roku przybyło ich około 7 milionów. Nie są to może kosmiczne liczby, ale i tak trzeba uznać ten wynik za bardzo dobry. Co więcej analitycy przewidują, że w przyszłości liczba subskrypcji może rosnąć jeszcze szybciej, wraz ze wzrostem atrakcyjności tej usługi. Michael Pachter z Wedbush Securities jest zdania, że finalizacja przejęcia Activision/Blizzard przez Microsoft będzie właśnie takim katalizatorem zmian.

Reklama

Jeszcze kilka lat temu wielu analityków sądziło, że płacenie abonamentu za możliwość grania w gry się nie przyjmie. Ludzie mieli być za bardzo przywiązani do posiadania gier na własność. Mentalność użytkowników wyraźnie się jednak zmienia, a subskrypcje zdobywają coraz większą popularność również w wielu innych dziedzinach życia. Gdy Game Pass startował, jego oferta faktycznie była najwyżej średnia, dzisiaj po kilku głośnych przejęciach i umowach, w ramach abonamentu Game Pass Ultimate mamy ponad 400 tytułów do wyboru i sens miesięcznej opłaty za dostęp do nich jest coraz większy.

Tym bardziej, że Microsoft mocno inwestuje również w granie w chmurze. Większość gier dostępnych w abonamencie można uruchomić na smartfonie lub w przeglądarce internetowej (a nawet bezpośrednio na wybranych telewizorach), a to otwiera Microsoft na całkiem nową rzeszę klientów, a nie tylko tych, którzy posiadają konsolę Xbox. Przejęcie Activision, które powinno się zakończyć w tym roku, tylko umocni pozycję giganta z Redmond na rynku gier i sprawi, że w abonamencie pojawią się kolejne głośne tytuły, jak choćby cała seria Call of Duty. Jeśli następna gra z tej serii pojawi się w przyszłym roku w abonamencie, równocześnie ze standardową premierą, to liczba posiadaczy Game Passa z pewnością ponownie wzrośnie. Wydaje się zatem, że tylko kwestią czasu jest kiedy dobije do 100 mln, a może i więcej.

źródło: WCCFTech

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama