10

Wyniki wyszukiwania bez adresów URL – Google znów eksperymentuje

Jeden z czytelników Google Operating System zauważył nietypową stronę wyników wyszukiwania – zamiast pełnych adresów URL wyświetlała w przypadku większych serwisów jedynie nazwa np. Facebook, LinkedIn. Tytuł i zajawka pozostały bez zmian. To jak na razie tylko i jedynie eksperyment, ale spójny z planami ukrycia adresu URL w Chrome. Jeśli ostatecznie wyniki będą na tyle […]

Jeden z czytelników Google Operating System zauważył nietypową stronę wyników wyszukiwania – zamiast pełnych adresów URL wyświetlała w przypadku większych serwisów jedynie nazwa np. Facebook, LinkedIn. Tytuł i zajawka pozostały bez zmian.

To jak na razie tylko i jedynie eksperyment, ale spójny z planami ukrycia adresu URL w Chrome.

Jeśli ostatecznie wyniki będą na tyle pozytywne, aby ze stadium eksperymentu przenieść tą zmianę do dostępnej dla większości użytkowników wersji wyszukiwarki, to Google osiągnie dwa cele – będzie potwierdzać tożsamość witryny którą chcemy odwiedzić, oraz poczyni kolejny krok na drodze do odzwyczajania użytkowników od postrzegania sieci jako zbioru stron i podstron.

Google cały czas próbuje zmienić pojęcia jakimi posługują się internauci: W sieci jaką chce budować Mountain View nie ma już stron internetowych z nieczytelnymi adresami, a jedynie aplikacje i usługi trudne do odróżnienia od aplikacji desktopowych.