Huawei

153 miliony smartfonów - wynik Huawei w 2017 robi wrażenie

Albert Lewandowski
153 miliony smartfonów - wynik Huawei w 2017 robi wrażenie
Reklama

Koniec roku to jak zawsze czas podsumowań. Ogromnym zainteresowaniem cieszą się zawsze wyniki poszczególnych producentów smartfonów – segment ten wyrósł przez ostatnie lata do rangi kluczowego, wciąż dochodzi na nim do przetasowań między największymi firmami. Teraz swoimi rezultatami pochwalił się Huawei. Mimo wielu osiągnięć w 2017, wzrost sprzedaży i zysków jest mniejszy w porównaniu do wcześniejszych lat, choć przy tej skali trudno uznać to za porażkę.

Mocna trzecia lokata

Na rynku smartfonów bój o klienta jest niezwykle trudny. Huawei zdołał jednak dostarczyć do klientów aż 153 miliony urządzeń – niewątpliwa zasługa w tym przede wszystkim udanej serii P oraz budżetowej linii Y. To przekłada się na udział w segmencie na poziomie 10%. Przed tą firmą znajdziemy jedynie dwóch producentów: Samsunga i Apple.

Reklama

Jestem ciekaw, jak ostatecznie wypadnie Xiaomi. Po trudniejszym okresie wrócili do gry i wszyscy na podium muszą na nich uważać – rodziny Mi oraz Redmi mogą namieszać w niższych segmentach, ponieważ oferują wiele za niewiele. Tu jednak Huawei ma swojego asa w rękawie. Nazywa się on Honor i to nawet właśnie ich 7X stał się najchętniej kupowanym produktem w trakcie Single’s Day w Chinach (odpowiednik Black Friday).

Malejące wzrosty

W tym wszystkim jednak CEO Huawei, Richard Yu, zaznaczył, że obecne wzrosty przychodów oraz sprzedaży są najmniejsze od czterech lat. Przychód koncernu wzrósł o skromne 15% do kwoty 92,08 miliarda dolarów. Szef firmy dodał również, że teraz nadszedł czas na walkę o większe udziały w segmencie urządzeń flagowych. Doskonale widać to nawet po zaprezentowanych w tym roku Mate 10 i Mate 10 Pro, które nie mają się absolutnie czego wstydzić na tle iPhone X czy Samsunga Galaxy Note 8 i będą mogły nawet rywalizować z wieloma przyszłorocznymi modelami.

W dodatku Huawei chce opuścić najniższy segment. Teraz cała uwaga producenta zostanie skupiona na średniej i wysokiej półce, podczas gdy za budżetowce będzie już odpowiedzialny wyłącznie Honor. Ponadto rozwinięte będą działy zajmujące się telekomunikacją oraz usługami i rozwiązaniami dla sektora biznesowego.

źródło: Huawei przez Reuters

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama