Wielkimi krokami zbliża się już koniec współdzielenia kont z osobami spoza gospodarstwa domowego w największym serwisie streamingowym z filmami i serialami Netflix. Ilu osób tak naprawdę ten problem dotyczy, dowiadujemy się z drugiej części raportu agencji Deloitte - Digital Consumer Trends 2022.
Z pierwszej części raportu Digital Consumer Trends 2022 dowiedzieliśmy się między innymi tego, ilu Polaków decyduje się na kupno nowego smartfona, a ilu używanego oraz co robimy ze starym, gdy zdecydujemy się na kupno nowego.
Ścibor Łąpieś Partner Associate, Technology/IT M&A:
Największą penetrację usługami subskrypcji wideo widać wyraźnie w najmłodszych grupach. W przedziale pomiędzy 18 a 24 lata jest to już 88%, ale największy wzrost w porównaniu z rokiem 2021 odnotowano wśród osób pomiędzy 45 a 54 rokiem życia. Ciekawy dane płyną też z zachowania subskrybentów w ostatnim roku. 38% z nich nie podejmuje żadnych działań, a więc nie wykupuje nowych ani nie rezygnuje z posiadanych subskrypcji, jednak 11% decyduje się na anulowanie posiadanej subskrypcji, z czego większość zamierza do niej wrócić. Działa tu więcej zapoznanie się z biblioteką filmów i seriali, rezygnacja i powrót w przypadku pojawienia się nowych pozycji do obejrzenia. W przypadku rezygnacji z subskrypcji, rozkład powodów takich decyzji jest dość równomierny, na uwagę zasługuje tu jednak pozycja odpowiadająca za koniec zniżek lub okresu próbnego. Odsetek osób podających taki powód istotnie zmniejszył się w porównaniu z rokiem ubiegłym, czego odzwierciedleniem jest zlikwidowanie w ostatnim czasie okresów próbnych w większości serwisów streamingowych.Co ciekawe, nie tylko rośnie liczba subskrypcji ogółem, ale także zwiększa się liczba subskrypcji w przeliczeniu na osobę, co jest dość ciekawym trendem. Pokazuje bowiem, że z tego bardzo podzielonego już teraz rynku serwisów VOD trudno jest wybrać jedną rzecz, usługę, która spełnia wymagania widza. W konsekwencji widzownie szukają różnych subskrypcji, testując i wykorzystując możliwości, które daje im tak ciekawy rynek.
Źródło: Deloitte Polska
Stock Image from Depositphotos.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu