Smartfony

Duopol iOS i Androida "zaklepany". I tak już raczej zostanie

Jakub Szczęsny
Duopol iOS i Androida "zaklepany". I tak już raczej zostanie
Reklama

Każdy, kto miał choć cień nadziei na to, że Windows jeszcze kiedykolwiek się odbije od dna, może już zwijać szturmówki i iść do domu, impreza się skończyła. Najnowsze dane z Kantar Megapanel wskazują, że Windows nie ma już żadnej możliwości ponownego nawiązania walki z dwiema najważniejszymi platformami na rynku - Android oraz iOS.

Zestawienia udziałów na poszczególnych rynkach mobilnego Windows wskazują na jego dramatyczną sytuację. Ta została spowodowana między innymi przez wydanie mało atrakcyjnej oferty nowych smartfonów z Windowsem 10 na pokładzie. Również fakt, iż najnowsza odsłona smartfonowego systemu Microsoftu odstawała stabilnością oraz szybkością od Windows Phone 8 zrobił bardzo dużo złego w tej kwestii. Niektórzy mają jeszcze nadzieję na to, że Microsoft namiesza na rynku wraz z Surface Phone'em, ale spotykamy się tutaj z dwiema zasadniczymi przeszkodami. Po pierwsze, Surface Phone to idea czysto biznesowa - nie ma mowy tutaj o przeznaczeniu tego urządzenia dla typowego konsumenta. Po drugie, nie wiadomo, czy Microsoft w ogóle zdecyduje się na wypuszczenie takiego urządzenia.

Reklama

Kantar "przyklepuje" śmierć mobilnego Windowsa i duopol Androida oraz iOS

Podczas, gdy Android oraz iOS wzajemnie wymieniają się co jakiś czas użytkownikami na różnych rynkach, Windows definitywnie dogorywa. W kontekście porównania obecnego okresu do analogicznego z roku poprzedniego doskonale widać, jak ogromne problemy trawią tę platformę od czasu, kiedy wydano na rynek nowe urządzenia Lumia wraz z Windows 10 Mobile.

Duopol Androida i iOS nie oznacza niczego dobrego dla konsumentów. Te dwa systemy operacyjne nie muszą już robić nic, by pozyskać nowych użytkowników - wystarczy tylko w zrównoważony sposób operować rozwojem obu platform. Wytworzenie się takiej sytuacji jest kolejnym dowodem na dojrzałość rynku smartfonowego, a to z kolei oznacza wolniejsze wprowadzanie innowacji.

Źródło: Kantar

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama