Technologie

Volkswagen ma bardzo fajny sposób na ponowne wykorzystanie zużytych baterii ze swoich samochodów elektrycznych

Piotr Kurek
Volkswagen ma bardzo fajny sposób na ponowne wykorzystanie zużytych baterii ze swoich samochodów elektrycznych
16

Volkswagen przygotowuje się do ekspansji na rynku samochodów elektrycznych i przedstawia ciekawy sposób na ponowne wykorzystanie zużytych baterii ze swoich pojazdów.

Jeszcze wczoraj informowaliśmy Was, że w ciągu 24 godzin od uruchomienia przedsprzedaży modelu ID.3, którego produkcja rozpocznie się pod koniec tego roku, po samochód zgłosiło się 10 000 kupujących. Biorąc pod uwagę fakt, że w pierwszej transzy do sprzedaży trafi zaledwie 30 tys. sztuk specjalnej wersji 1ST, można mówić o sporym sukcesie. Volkswagen ma już plan na wykorzystanie zużytych baterii ze swoich samochodów elektrycznych, choć te jeszcze do pierwszych klientów nie trafiły. Nie przeszkadza to jednak firmie w podzieleniu się swoim pomysłem, którym zainteresowane są także inne firmy.

Zobacz też: Volkswagen prezentuje koncept ID Roomzz, elektrycznego, rodzinnego SUVa

Do zasilania samochodów elektrycznych potrzeba ładowarek. Volkswagen przygotowuje własne rozwiązania, z których będą mogli skorzystać pierwsi właściciele tego typu pojazdów już w przyszłym roku. Ładowarki te w przyszłości wykorzystywać będą zużyte baterie samochodów, które zamiast do utylizacji trafią ponownie do użytku w nowej formie. Pozostały ładunek posłuży jako część składowa ładowarek przenośnych. Te mogą być zarówno stacjonarne i podłączone do stałego źródła zasilania, jak i transportowane na dalekie odległości i ustawione w miejscach, w których będą akurat potrzebne — jak np. wydarzenia kulturalne, czy sportowe. Oczywiście w pierwszej fazie, w ładowarkach tych instalowane będą nowe ogniwa. Dopiero z czasem zastępowane będą bateriami pochodzącymi z samochodów, w których zostaną wymienione na nowe.

Zobacz też: Volkswagen wyprodukuje elektryczny samochód dla wszystkich

Volkswagen informuje, że ładowarki to mobilny magazyn energii o pojemności 360 kWh z możliwością jednoczesnego, szybkiego ładowania 4 samochodów jednocześnie z mocą maksymalną 100 kW. Pierwsze tego typu urządzenia pojawią się w Niemczech już w przyszłym roku. Po całkowitym wyczerpaniu potencjału tego typu ogniw, trafią one do fabryki w Salzgitter, gdzie poddane zostaną recyklingowi, a niektóre komponenty zostaną wykorzystane w nowych bateriach. Firma podaje, że w chwili obecnej 53% odzyskiwanych części trafia do ponownego obiegu, a docelowo ma to być 97%.

Źródło: Roadshow/Cnet

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu