Netflix wciąż jest niekwestionowanym liderem wśród najpopularniejszych serwisów VOD dostępnych w Polsce. Sprawdźcie zestawienie platform, na których Polacy spędzają najwięcej czasu.
Co miesiąc, MediaPanel publikuje raport dotyczący aktywności polskich użytkowników platform VOD i OTT, co pozwala nam zobaczyć, jak popularne są poszczególne serwisy dostępne w naszym kraju. Należy jednak pamiętać, że te liczby nie odzwierciedlają w pełni rynku. Z prostego powodu - niemożliwe jest poznanie dokładnych danych dotyczące każdej z platform, gdyż firmy niechętnie dzielą się informacjami na temat swoich klientów. Jak wygląda zestawienie za zeszły miesiąc? Zaskoczeń nie będzie, ale pojawiają się też niespodzianki oraz pewien niepokojący sygnał.
VOD w Polsce. Zestawienie najpopularniejszych platform - kwiecień 2023
VOD i OTT | kwiecień 2023 | ||||
---|---|---|---|---|---|
Lp | Media channel | Użytkownicy (Real Users) | Zasięg (internet) | ATS | Audyt |
1 | Netflix (www+app) | 12 815 010 | 42.95% | 5h 55m 51s | No |
2 | Disney+ (www+app) | 4 467 150 | 14.97% | 2h 28m 5s | No |
3 | HBO Max (www+app) | 4 199 688 | 14.08% | 1h 51m 42s | No |
4 | Player (www+app) | 3 845 394 | 12.89% | 2h 56m 17s | Yes |
5 | TVP (www+app) | 3 281 472 | 11.00% | 2h 55m 33s | Mix |
6 | CANAL+ (www+app) | 2 875 662 | 9.64% | 1h 23m 9s | No |
7 | Amazon Prime Video | 2 567 376 | 8.60% | 2h 12m 52s | No |
8 | SkyShowtime (www+app) | 2 520 234 | 8.45% | 2h 17m 46s | No |
9 | Polsat Box GO (www+app) | 2 135 160 | 7.16% | 54m 13s | Yes |
10 | Viaplay (www+app) | 2 091 744 | 7.01% | 37m 45s | No |
Nie jest już żadną niespodzianką, że najpopularniejszą platformą VOD w Polsce nadal jest Netflix. Warto jednak przyjrzeć się liczbom, bo w ostatnim czasie serwisowi ubyło użytkowników - także w Polsce. I o ile na początku roku, lider zestawienia mógł pochwalić się prawie 13-milionową widownią w Polsce, kwiecień wygląda zupełnie inaczej. Spadek do poziomu 11,8 mln musi być odczuwalny. Nie da się jednak ukryć, że pierwsze miejsce nie jest zagrożone. Pozostali gracze na polskim rynku są daleko w tyle i nic nie zapowiada się, by to się zmieniło - nawet jeśli zsumujemy 3 kolejnych dostawców, nie dojdziemy do liczby widzów Netfliksa. W zestawieniu widać również, że Polakom spodobał się nowy serwis, który nad Wisłą zadebiutował w lutym tego roku. Po dwóch miesiącach obecności w Polsce, SkysSowtime może pochwalić się liczbą ponad 2 mln aktywnych użytkowników! To świetny wynik biorąc pod uwagę dość "skromną" bibliotekę i brak m.in. filmów i seriali w rozdzielczości 4K.
Stock Image from Depositphotos
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu