Polska

Tylko co czwarte gospodarstwo domowe w Polsce korzysta z usług wiązanych u jednego operatora

Grzegorz Ułan
Tylko co czwarte gospodarstwo domowe w Polsce korzysta z usług wiązanych u jednego operatora
Reklama

To już ostatnia część opisywanego przez nas od tygodnia badania konsumenckiego UKE. W poprzednich częściach przyglądaliśmy się jak Polacy korzystają z usług telefonii komórkowej, internetu stacjonarnego i mobilnego, dziś zobaczymy, czy i jak Polacy korzystają z usług wiązanych.

Usługi wiązane to korzyść dla klientów, bo mają te same usługi, z których do tej pory korzystali u różnych operatorów, w niższej cenie, ale także korzyść dla operatorów, bo mają klienta niejako przywiązanego i lojalnego.

Reklama

Usługi wiązane to oferty pakietów dwóch lub więcej różnych usług telekomunikacyjnych dostarczane przez jednego operatora i rozliczane w ramach jednej, zbiorczej faktury jako jedna oferta.

Okazuje się jednak, że opcja ta nie jest zbyt popularna wśród gospodarstw domowych w Polsce, jedynie 24,8% z nich korzysta z usług wiązanych. Najczęściej są to rodziny dwuosobowe lub trzyosobowe, a wybierają do pakietu telewizję (73,6%), internet stacjonarny (65,00%), telefon komórkowy (43,1) lub internet mobilny (30,5%). Telefon stacjonarny widać, że już i w usługach wiązanych odchodzi w niepamięć, tę opcja wybiera już tylko 12,8% badanych.

Tak małe zainteresowanie usługami wiązanymi dziwi jeszcze bardziej w kontekście olbrzymiego zadowolenia konsumentów z tego rodzaju opcji w praktycznie każdym aspekcie - wygody, przejrzystości oferty czy jakości usług. Najmniejsze zadowolenie wykazują w przypadku ceny, która rzeczywiście do najniższych nie należy - średnio 103,1 zł, a najczęściej przekracza 120,00 zł (33,5%).

Dla przypomnienia - w przypadku telefonii komórkowej średni rachunek Polaków wyniósł 49,90 zł, internetu stacjonarnego - 51,50 zł, a mobilnego - 44,80 zł.

Osobiście opcja usług wiązanych jak najbardziej wydaje mi się korzystna w takim połączeniu jak - telewizja+abonament komórkowy+internet stacjonarny/mobilny, niemniej warto mieć przynajmniej jedną z usług internetu, albo stacjonarnego albo mobilnego u innego operatora. W razie awarii u jednego operatora nie pozostaniemy odcięci nagle od świata.

Źródło: UKE.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama