Przyznaj się, częściej oglądałes porady prawne Marcina Kruszewskiego, czy testy fast foodów od MrKrychy?
Kapibary, rap i prawo, czyli najpopularniejsze trendy polskiego TikToka w 2022 roku
Rok 2022 nieubieganie dobiega końca. Grudzień to czas podsumowań i to właśnie z tej okazji TikTok zaprosił nas na spotkanie, które spina klamrą tegoroczne trendy na platformie.
W jakich treściach Polacy gustują najczęściej?
TikTok może pochwalić się ponad miliardem użytkowników, którzy każdego dnia zatapiają się w oceanie niezliczonych treści. Chiński serwis rozpycha się na rynku, dążąc powoli do zdetronizowania Instagrama i Facebooka (w czym nie pomagają liczne kontrowersje) nie tylko globalnie, ale i na naszym swojskim rynku. W ramach odbywającego się w Warszawie eventu „Magia zmysłów, czyli 2022 rok na TikToku” polscy przedstawiciele serwisu zaprezentowali najpopularniejsze trendy, podzielone na 5 kategorii: Uwielbiane wideo, Nauczył mnie TikTok, Playlista, Wschodzące Gwiazdy oraz Tylko na TikToku.
Co trendowało w Polsce? Cóż, głównie vlogi, treści komediowe, gotowanie i ASMR. Tu wyróżnić należy kanały Princejakub (testy restauracji, m.in. Magdy Gessler) oraz MrKrycha, czyli popularnego testera fast foodów. Nie zabrakło też materiałów edukacyjnych i DIY, a na ich czele stanął kanał Satisfying Pottery, czyli Wojciech Malina, zajmujący się nietypową ceramiką.
TikTok to – przynajmniej w założeniu – aplikacja muzyczna, tak więc sporą część podsumowania poświęcono najpopularniejszym kawałkom i artystom. Polscy muzycy aktywnie uczestniczą w budowaniu tiktokowych zasięgów i całkiem dobrze radzą sobie z generowaniem wyświetleń. W TOP 3 znaleźli się kolejno Ewelina Ross, Malik Montana i Smolasty. A co z najczęściej odtwarzanymi tytułami? Ta kategoria została całkowicie zdominowana przez scenę rapową:
- Łyk i buch - SB Maffija
- Jeżyk! - Oki & Nolyrics Beats
- Złote Tarasy - Mr. Polska & Abel de Jong
- Diss Na Budziki - Antony Esca & Vłodarski
- JESTEM POJ384NY - Mata
Na koniec najważniejsze wyróżnienia, czyli najszybciej rozwijający się kanał oraz filmy z największą ilością odtworzeń. Tytuł „wschodzącej gwiazdy” należy do Marcina Kruszewskiego, z kanału prawniczego Prawo Marcina. W zaledwie rok konto urosło z 10 tysięcy obserwujących do aż 1,5 miliona!
Trzy najpopularniejsze w Polsce filmy 2022 roku po względem ilości wyświetleń to:
- Lektorzy na zakupach (kanał Filmzlektorem) – 6,8 mln wyświetleń
- Taniec do remixu „Somebody That I Used To Know” (Dawid Kwiatkowski) – 6 mln wyświetleń
- Rysunek królowej Elżbiety II w czasach młodości (kanał Fredziownik_art) – 27 mln wyświetleń
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu