Apple

Te aplikacje i gry musisz znać. Doceniło je samo Apple

Piotr Kurek
Te aplikacje i gry musisz znać. Doceniło je samo Apple
Reklama

Apple na kilka dni przed WWDC rozdało swoje nagrody "Apple Design Awards 2024". To zaskakuje, gdyż do tej pory firma doceniała najlepsze aplikacje i gry na sprzęty z logo nadgryzionego jabłka w trakcie trwania najważniejszej dla niej konferencji. Kto zdobył uznanie?

Jak co roku przed WWDC, Apple przedstawiło finalistów Design Awards, którzy rywalizują o nagrodę dla najlepiej zaprojektowanej aplikacji lub gry dostępnej w App Store, niezależnie od platformy, na której są dostępne. W tegorocznej edycji mamy 7 kategorii, a lista nominowanych to tytuły popularne oraz takie, z którymi spotykam się pierwszy raz. Zazwyczaj, Apple prezentowało zwycięzców w drugim dniu konferencji WWDC, która rozpocznie się już w najbliższy poniedziałek, 10 czerwca. To na niej zostanie zaprezentowany iOS 18, iPadOS 18, macOS 15, watchOS 11, tvOS 18, czy visionOS 2. W tym roku firma zrobiła jednak wyjątek i najlepsze aplikacje i gry dostępne w App Store prezentuje teraz. Kto zasłużył na uznanie i statuetkę Apple Design Awards? Sprawdźmy!

Reklama

Apple Design Awards 2024 rozdane! Oto zwycięzcy

W siedmiu różnych kategoriach wyróżniono po jednej aplikacji i grze, nagradzając je za inkluzywność, atrakcyjność, jakość interakcji, oddziaływanie społeczne, szatę graficzną i innowacyjność. Laureatów wyłoniono spośród kilkudziesięciu finałowych zgłoszeń, z których każde wyróżnia się nadzwyczajnymi rozwiązaniami technicznymi.

Delight and Fun

Bears

Zwycięzcy w tej kategorii zapewniają niezapomniane, wciągające i satysfakcjonujące doświadczenia, które są wzbogacone o technologie Apple. Nagroda wędruje do:

  • Aplikacja: Bears Gratitude od Isuru Wanasinghe (Australia)
  • Gra: NYT Games od The New York Times Company (Stany Zjednoczone)

Inclusivity

Crayola Adventures

Zwycięzcy w tej kategorii zapewniają świetne doświadczenia dla wszystkich, wspierając osoby z różnych środowisk, o różnych umiejętnościach i w różnych językach. Nagroda wędruje do:

Innovation

Lost in Play

Zwycięzcy w tej kategorii zapewniają najwyższej jakości wrażenia dzięki nowatorskiemu zastosowaniu technologii Apple. Nagroda wędruje do:

Interaction

Crouton

Zwycięzcy w tej kategorii oferują intuicyjne interfejsy i łatwe w obsłudze elementy sterujące, które są doskonale dostosowane do ich platformy. Nagroda wędruje do:

  • Aplikacja: Crouton od Devin Davies (Nowa Zelandia)
  • Gra: Rytmos od Floppy Club (Dania)

Social Impact

The Wreck

Zwycięzcy w tej kategorii w znaczący sposób poprawiają jakość życia i rzucają światło na istotne kwestie. Nagroda wędruje do:

Visuals and Graphics

Lies of P

Zwycięzcy tej kategorii wyróżniają się wspaniałą, umiejętnie zaprojektowanymi interfejsami i wysokiej jakości animacjami, które tworzą charakterystyczny i spójny temat. Nagroda wędruje do:

Reklama
  • Aplikacja: Rooms od Things, Inc. (Stany Zjednoczone)
  • Gra: Lies of P od NEOWIZ (Korea Południowa)

Spatial Computing

Blackbox

W tym roku pojawiła się jeszcze jedna kategoria związana z aplikacjami i grami przygotowywanymi dla visionOS – systemu operacyjnego dla gogli Apple Vision Pro. Zwycięzcy w tej kategorii wnoszą niezwykły poziom wykonania do swoich wyjątkowych doświadczeń przestrzennych.

W tym roku zabrakło laureata z Polski. Zabrakło też polskiej reprezentacji na liście finalistów. A szkoda, gdyż w App Store znajdziemy wiele ciekawych pozycji pochodzących od rodzimych twórców.

Reklama

Warto przypomnieć, że w zeszłym roku, ekipa z Łodzi została wyróżniona statuetką w kategorii Interaction. Ich gra, Railbound, urocza gra logiczna, w której gracze towarzyszą parze psów w ich podróży po świecie, naprawiając połączenia kolejowe. W trakcie rozgrywki, gracze muszą łączyć i przecinać tory kolejowe w różnorodnych krajobrazach, aby pomóc wszystkim bohaterom dotrzeć do domu. Produkcja oferuje ponad 200 łamigłówek do rozwiązania, począwszy od łagodnych podjazdów, aż po skomplikowane skrzyżowania.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama