Felietony

Odrobina rozsądku. Twórcy wycofują NFT po proteście graczy

Krzysztof Rojek
3

Społeczność gry S.T.A.L.K.E.R. 2 sprawiła, żę twórcy wycofali się ze swojej zapowiedzi wdrożenia NFT już kolejnego dnia.

Jak pewnie sami dobrze wiecie, obecnie trwa istny szał dotyczący niewyminnych tokenów kryptowalutowych - NFT. Dziś można je znaleźć dosłownie wszędzie. Są nawet dodawane do biletów w kinie. Oprócz tego celebryci wykorzystują to jako dodatkową formę zarobku, sprzedajac w sieci abstrakcyjne i nierealizowalne koncepty jak cyfrowa miłość czy wirtualne części ciała. Ja rozumiem, że po tym, jak wiele osób przegapiło szał na kryptopwaluty i okazję do zarobienia dużych pieniędzy, dziś ludzie nie chcą przegapić nawet najmniejszego trendu, który może w przyszłości oznaczać zarobek. Dlatego też NFT pojawia się coraz większej liczbie miejsc. Jednak nie wszędzie jest tak samo mile witane.

Społeczność gry S.T.A.L.K.E.R. 2 powiedziała jasno: "Nie chcemy NFT!"

GSC Game World, stwórcy gry S.T.A.L.K.E.R., ogłosili w środę, że będą współpracować z platformą NFT DMarket przy sprzedaży cyfrowych elementów gry. Jeden z tokenów, który planowali zaoferować, pozwoliłoby właścicielowi stać się „metaczłowiekiem”, czyli innymi słowy - ich awatar stałby się NPC w grze. Nie wiem jak dla was, ale dla mnie jest to coś, do czego zdecydowanie potrzeba NFT i kompletnie nie da się tego załatwić innymi sposobami. Patrząc po reakcji graczy, większość z nich chyba podziela mój sceptycyzm, ponieważ od razu po ogłoszeniu planów przez twórców, ci wycofali się ze zmian.

Jest to jednak z pierwszych tak głośnych akcji, w których ktoś wycofał się z inwestycji w NFT po posłuchaniu głosów społeczności. Moim zdaniem - to może być też moment do zastanowienia się dla innych deweloperów, czy NFT jest rzeczywiście tym, czego społeczność danej gry potrzebuje. Jeżeli trend rozleje się po branży, to możemy oczekiwać, że za chwilę wszystkie duże gry będą miały NFT, tak jak mikrotransakcje i lootboxy. Te dwie ostatnie w swoim szczytowym momencie miały olbrzymi, negatywny wpływ na konstruowanie gier (np. gry były tworzone w taki sposób, by skłonić gracza do płacenia). Nie wiemy, jaki będzie wpływ NFT na branże gier, ale póki co widać, że graczom nie jest po drodze z nowymi pomysłami twórców na monetyzację.

 

 

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu