Motoryzacja

Skoda wyceniła hybrydowego Superba, jest dużo tańszy niż Passat

Kamil Pieczonka
19

Odświeżona Skoda Superb trafiła do cenników na początku lipca, ale największą nowością miał być całkowicie nowy napęd hybrydowy. Po pół roku przełom wreszcie nastąpił i można już zamawiać model Superb iV, który korzysta z rozwiązania świetnie znanego między innymi z Passata GTE. W Skodzie ten napęd jest jednak znacznie tańszy.

Skoda Superb iV w cenie topowych odmian spalinowych

Hybrydowy Volkswagen Passat GTE dostępny jest tylko w jednej wersji wyposażenia, całkiem bogatej, przez co i dosyć drogiej. Normalnie było to 169 900 PLN, ale obecnie udzielany jest rabat w wysokości 11 000 PLN. To jednak nadal znacznie drożej niż Skoda Superb iV, która w niczym mu nie ustępuje, a pod niektórymi względami wręcz nawet przewyższa swojego niemieckiego brata. Superb iV, który jest hybrydą typu plug-in, dostępny będzie w aż czterech wersjach wyposażenia i dwóch wersjach nadwozia. W najtańszym wariancie Ambition kosztuje obecnie 147 950 PLN. To cena identyczna jak np. za model wyposażony w silnik 2.0 TSI o mocy 272 KM z napędem na wszystkie koła. Nie jest to zatem najtańszy wariant, ale nadal całkiem atrakcyjny dla osób, które jeżdżą głównie po mieście i liczą na niskie spalanie.

Napęd hybrydowy w Skodzie Superb iV to połączenie benzynowego silnika 1.4 TSI o mocy 156 KM i momencie obrotowym 250 Nm z silnikiem elektrycznym oferującym 116 KM i aż 330 Nm momentu obrotowego. W sumie cały układ jest w stanie wykrzesać z siebie 218 KM i 400 Nm, ale niestety przekazuje napęd tylko na przednią oś za pomocą sześciobiegowej, automatycznej skrzyni biegów DSG. Nie ma możliwości zakupu wersji hybrydowej z napędem na wszystkie koła. Taka moc pozwala rozpędzić ten samochód do 100 km/h w czasie 7,7 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną ponad 220 km/h. Co więcej na zasilaniu elektrycznym z wbudowanej baterii o pojemności 13 kWh możemy przejechać około 55 km w cyklu WLTP i rozpędzić się nawet do 140 km/h. Na papierze wygląda to bardzo dobrze, chociaż ładowanie może odbywać się tylko prądem zmiennym o mocy 3,6 kW i trwa 3,5 godziny.

Baterie umieszczone zostały pod siedziskiem tylnej kanapy, a zbiornik paliwa o pojemności 50 litrów przeniesiono do bagażnika. Z tego względu jego pojemność zarówno w wersji liftback jak i kombi jest wyraźnie mniejsza niż normalnie. W pierwszym przypadku spada z 625 l na 485 l, a w drugim z 660 l do 510 l, to nadal całkiem nieźle, bo Superb oferuje największą przestrzeń bagażową w swojej klasie, ale w wersji hybrydowej wyniki nie robią już na nikim wrażenia.

Bogate wyposażenie już w standardzie

Skoda Superb iV dostępna jest od wersji wyposażenia Ambition, w ramach którego dostajemy już matrycowe światła LED Top Matrix z automatycznymi światłami drogowymi, LEDowe oświetlenie z tyłu wraz z dynamicznymi kierunkowskazami, automatyczną klimatyzację, system inforozrywki z ekranem o przekątnej 8 cali z nawigacją i obsługą Apple Car Play (bezprzewodowo) i Android Auto (przewodowo), adaptacyjne zawieszenie, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz system automatycznego hamowania przed przeszkodą i po wykryciu pieszego.

W wersji Style dostaniemy dodatkowo dźwiękochłonne przednie szyby, większe przyciemnienie szyb tylnych, elektryczne sterowanie fotela kierowcy i pasażera, dostęp bezkluczykowy oraz podgrzewanie przednich siedzeń i zewnętrznych fragmentów tylnej kanapy. W wersji Sportline mamy tapicerkę z alcantary, felgi o średnicy 18 cali, sportowe fotele i sportową kierownicę z łopatkami do zmiany biegów. W najwyższej wersji wyposażenia L&K mamy między innymi trójstrefową klimatyzację, więcej systemów bezpieczeństwa, skórzaną tapicerkę, kamerę cofania i radio DAB+.

Skoda Superb iV Ambition Style Sportline L&K
1.4 TSI Hybrid Liftback 147 850 PLN 155 150 PLN 162 250 PLN 172 350 PLN
1.4 TSI Hybrid Combi 150 550 PLN 157 850 PLN 165 950 PLN 175 100 PLN

Zamówienia można już składać w salonach, a pierwsze dostawy rozpoczną się na początku przyszłego roku. Myślicie, że z taką ceną Skoda Superb iV podbije rynek?

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu