Odświeżona Skoda Superb trafiła do cenników na początku lipca, ale największą nowością miał być całkowicie nowy napęd hybrydowy. Po pół roku przełom wreszcie nastąpił i można już zamawiać model Superb iV, który korzysta z rozwiązania świetnie znanego między innymi z Passata GTE. W Skodzie ten napęd jest jednak znacznie tańszy.
Skoda Superb iV w cenie topowych odmian spalinowych
Hybrydowy Volkswagen Passat GTE dostępny jest tylko w jednej wersji wyposażenia, całkiem bogatej, przez co i dosyć drogiej. Normalnie było to 169 900 PLN, ale obecnie udzielany jest rabat w wysokości 11 000 PLN. To jednak nadal znacznie drożej niż Skoda Superb iV, która w niczym mu nie ustępuje, a pod niektórymi względami wręcz nawet przewyższa swojego niemieckiego brata. Superb iV, który jest hybrydą typu plug-in, dostępny będzie w aż czterech wersjach wyposażenia i dwóch wersjach nadwozia. W najtańszym wariancie Ambition kosztuje obecnie 147 950 PLN. To cena identyczna jak np. za model wyposażony w silnik 2.0 TSI o mocy 272 KM z napędem na wszystkie koła. Nie jest to zatem najtańszy wariant, ale nadal całkiem atrakcyjny dla osób, które jeżdżą głównie po mieście i liczą na niskie spalanie.
Napęd hybrydowy w Skodzie Superb iV to połączenie benzynowego silnika 1.4 TSI o mocy 156 KM i momencie obrotowym 250 Nm z silnikiem elektrycznym oferującym 116 KM i aż 330 Nm momentu obrotowego. W sumie cały układ jest w stanie wykrzesać z siebie 218 KM i 400 Nm, ale niestety przekazuje napęd tylko na przednią oś za pomocą sześciobiegowej, automatycznej skrzyni biegów DSG. Nie ma możliwości zakupu wersji hybrydowej z napędem na wszystkie koła. Taka moc pozwala rozpędzić ten samochód do 100 km/h w czasie 7,7 sekundy i osiągnąć prędkość maksymalną ponad 220 km/h. Co więcej na zasilaniu elektrycznym z wbudowanej baterii o pojemności 13 kWh możemy przejechać około 55 km w cyklu WLTP i rozpędzić się nawet do 140 km/h. Na papierze wygląda to bardzo dobrze, chociaż ładowanie może odbywać się tylko prądem zmiennym o mocy 3,6 kW i trwa 3,5 godziny.
Baterie umieszczone zostały pod siedziskiem tylnej kanapy, a zbiornik paliwa o pojemności 50 litrów przeniesiono do bagażnika. Z tego względu jego pojemność zarówno w wersji liftback jak i kombi jest wyraźnie mniejsza niż normalnie. W pierwszym przypadku spada z 625 l na 485 l, a w drugim z 660 l do 510 l, to nadal całkiem nieźle, bo Superb oferuje największą przestrzeń bagażową w swojej klasie, ale w wersji hybrydowej wyniki nie robią już na nikim wrażenia.
Bogate wyposażenie już w standardzie
Skoda Superb iV dostępna jest od wersji wyposażenia Ambition, w ramach którego dostajemy już matrycowe światła LED Top Matrix z automatycznymi światłami drogowymi, LEDowe oświetlenie z tyłu wraz z dynamicznymi kierunkowskazami, automatyczną klimatyzację, system inforozrywki z ekranem o przekątnej 8 cali z nawigacją i obsługą Apple Car Play (bezprzewodowo) i Android Auto (przewodowo), adaptacyjne zawieszenie, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz system automatycznego hamowania przed przeszkodą i po wykryciu pieszego.
W wersji Style dostaniemy dodatkowo dźwiękochłonne przednie szyby, większe przyciemnienie szyb tylnych, elektryczne sterowanie fotela kierowcy i pasażera, dostęp bezkluczykowy oraz podgrzewanie przednich siedzeń i zewnętrznych fragmentów tylnej kanapy. W wersji Sportline mamy tapicerkę z alcantary, felgi o średnicy 18 cali, sportowe fotele i sportową kierownicę z łopatkami do zmiany biegów. W najwyższej wersji wyposażenia L&K mamy między innymi trójstrefową klimatyzację, więcej systemów bezpieczeństwa, skórzaną tapicerkę, kamerę cofania i radio DAB+.
Skoda Superb iV | Ambition | Style | Sportline | L&K |
1.4 TSI Hybrid Liftback | 147 850 PLN | 155 150 PLN | 162 250 PLN | 172 350 PLN |
1.4 TSI Hybrid Combi | 150 550 PLN | 157 850 PLN | 165 950 PLN | 175 100 PLN |
Zamówienia można już składać w salonach, a pierwsze dostawy rozpoczną się na początku przyszłego roku. Myślicie, że z taką ceną Skoda Superb iV podbije rynek?
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu