Motoryzacja

Oto Renault Megane R.S. Trophy! Mocniejszy, szybszy i bardziej zadziorny

Marek Adamowicz
Oto Renault Megane R.S. Trophy! Mocniejszy, szybszy i bardziej zadziorny
1

Od premiery nowego Renault Megane R.S. minęło kilka miesięcy, a my już wiemy jak będzie wyglądać jego mocniejsza i szybsza wersja. Oto Renault Megane R.S. Trophy.

Konkurencja wśród najmocniejszych hot hatchy jest zażarta i mocno zagęszczona. Kompaktowych aut z silnikami o mocy około 300 KM jest w tej grupie co najmniej kilka – wystarczy wspomnieć m.in. 275-konnego Hyundaia i30 N, 300-konnego Volkswagena Golfa R czy 320-konną Hondę Civic Type-R. W tym towarzystwie od niedawna kręci się również Renault Megane R.S. ze stadem 280 KM pod maską, jednak teraz debiutuje jego najmocniejsza odmiana.

Oto Renault Megane R.S. Trophy: jeszcze ostrzejszy

Nowe Renault Megane R.S. Torphy z wyglądu niezbyt mocno różni się od „seryjnego” Megane R.S. Ostrzejszą odmianę możemy rozpoznać m.in. po zmienionych felgach w rozmiarze 19 cali z seryjnymi oponami Bridgestone Potenza S001. Według niepotwierdzonych informacji w niedługim czasie pojawią się jeszcze lżejsze felgi (0,2 kg mniej na każde koło) z oponami Bridgestone Potenza S007. Wewnątrz wersję Trophy poznamy po opcjonalnych fotelach Recaro, które pokryto alcantarą. Są też zamontowane o 20 mm niżej od seryjnych foteli. Nad nowym Renault Megane R.S. Trophy dość mocno pracował etatowy kierowca zespołu Renault Sport Formula One Team Nico Hulkenberg. W bardzo ciepłych słowach wypowiadał się on o nowym Megane R.S. Trophy.

Od ubiegłego roku biorę udział w procesie rozwoju Megane R.S. Bardzo się cieszę, że w ofercie tego modelu pojawi się jeszcze bardziej sportowa wersja! Każda z nowości wprowadzonych w Renault Megane R.S. Trophy potęguje sportowy charakter tego samochodu. To ważne, by mieć większą moc, lepszą przyczepność dzięki oponom i mocniejsze hamulce o wyższej wytrzymałości. Bardzo cenię sobie również nowe siedzenia, które doskonale trzymają ciało, a jest to bardzo ważne podczas sportowej jazdy.

Zmienione fotele czy inne felgi ze sportowymi oponami to nie są jedyne zmiany w tym samochodzie. Dużo więcej dzieje się pod płaszczykiem karoserii.

Oto Renault Megane R.S. Trophy: więcej mocy

Pod maską „zwykłego” Megane R.S. pracuje jednostka napędowa zapożyczona z najnowszego wcielenia Alpine 110. To benzynowy silnik TCe o pojemności 1.8, który generuje 280 KM i 390 Nm momentu obrotowego. Dzięki takiemu rozwiązaniu osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego, trwa 5,8 sekundy, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Komu jednak za mało, ten zdecyduje się na wersję Trophy.

Tutaj jest już równe 300 KM i 420 Nm, które pozwoliły skrócić o 0,1 sekundy przyspieszenie do 100 km/h (do 5,7 sekundy) oraz podnieść prędkość maksymalną o 10 km/h (do 260 km/h). Co ciekawe elastyczność od 80 do 120 km/h trwać ma zaledwie 3,1 sekundy.

Zwiększenie mocy było możliwe dzięki modyfikacjom kilku elementów mechanicznych. W turbosprężarce zastosowano ceramiczne łożysko kulkowe, którego rodowód prowadzi do Formuły 1. Dzięki temu turbosprężarka może osiągać nawet 200 000 obr/min i wtłaczać więcej powietrza do komory spalania. Zmieniono także układ wydechowy, który wyposażony został w mechaniczny zawór, umożliwiający zmianę brzmienia jednostki napędowej. Oczywiście w Renault Megane R.S. Trophy nie zapomniano o systemie czterech skrętnych kół 4Control oraz samoblokującym mechanizmem różnicowym typu Torsen. Dzięki temu nadal możliwe jest sprawne przenoszenie całej mocy wyłącznie na przednie koła.

Nowe Renault Megane R.S. Trophy zadebiutuje w salonach pod koniec bieżącego roku – wtedy też powinniśmy poznać cennik i dokładną specyfikację. Nie wiadomo jednak czy pojawi się jeszcze ostrzejsza odmiana Trophy-R, którą obdarzony był poprzednik.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu