6

Nowe Renault Megane RS: nowoczesny hot hatch z legendarnymi korzeniami!

Lada dzień do polskich salonów trafi najnowsza generacja nowego Renault Megane RS. Wszyscy pamiętają rewelacyjnego poprzednika, który nie jednemu klientowi zawrócił w głowie i przysporzył szybszego bicia serca. Nie mówiąc już o rekordach na rozmaitych torach wyścigowych. A jakie będzie nowe auto?

Chociaż od premiery nowego Renault Megane RS minęło już trochę czasu (odbyła się ona podczas wrześniowego Salonu Samochodowego we Frankfurcie), to nadal wzbudza ona wiele emocji. Mowa tutaj o najszybszym francuskim hot hatchu, który pojawił się w nowej odsłonie. Najnowsze Renault Megane RS to połączenie nowoczesności z legendarnymi korzeniami. Dlaczego?

Renault Megane RS z rodowodem Alpine

Nad stworzeniem sportowego Megane pracowali ludzie związani ze wskrzeszeniem marki Alpine. To historyczny już twór, który na koncie ma kilka bardzo ciekawych modeli ze sportowym charakterem. Nie tak dawno Renault postanowiło na nowo wskrzesić tę legendarną już markę. Udało się nawet stworzyć pierwsze, współczesne auto – Alpine 110. Teraz przyszedł czas na tchnięcie nowego ducha we francuskie auto kompaktowe.

Dlatego też pod maską nowego Renault Megane RS pracuje jednostka napędowa z Alpine 110. To benzynowy silnik o pojemności 1.8 litra i mocy 280 KM i 380 Nm momentu obrotowego. Podczas zbliżającego się Salonu Samochodowego w Genewie, zadebiutuje również jeszcze bardziej sportowa odmiana Trophy. Tutaj będzie do dyspozycji aż 300 KM i 400 Nm momentu obrotowego.  Przyspieszenie nowego Renault Megane RS do 100 km/h ma trwać zaledwie 5,8 sekundy! Konkurencja w postaci Hondy Civic Type-R czy Volkswagena Golfa R, może czuć się zagrożona.

Za przeniesienie mocy na przednie koła, odpowiadać może dwusprzęgłowa przekładnia EDC  o 6. przełożeniach lub ręczna 6-biegowa skrzynia biegów. Zawieszenie nowego Renault Megane RS jest również współtworzone przez konstruktorów Alpine. W nowym aucie do wyboru będą dwie wersje: „zwykła” Sport oraz opcjonalna Cup, która cechuje się przede wszystkim dodatkowym mechanizmem różnicowym Torsen o ograniczonym poślizgu. Nie zapomniano również o modyfikacjach hamulców, które sygnowane są marką Brembo. Do wyboru będzie kilka trybów jazdy: Comfort, Neutral, Sport, Race i Perso. Wszystko sterowane jednym przyciskiem na konsoli środkowej.

Renault chwali się, że nowe Megane RS to najbardziej zwrotny hot Haich w historii motoryzacji. Ogromną zasługę w tym ma system czterech skrętnych kół 4Control, który pozwala na jeszcze lepsze i bardziej ostre prowadzenie – zwłaszcza przy dużych prędkościach na torze lub po krętych drogach.

Renault Megane RS z nowoczesnym wnętrzem

Przed oczami kierowcy znajdziemy wirtualne zegary, a za doskonałe trzymanie kierowcy i pasażera, dbają sportowe fotele. Wprowadzono również  nowe generacje technologicznych nowinek jak: RS Vision, system Multi-Sense czy nową wersję systemu RS Monitor.

Pierwsze samochody trafią do polskich salonów przed połową roku. Polski importer jeszcze nie podał oficjalnych cenników, lecz na francuskich stronach można znaleźć informacje o kwotach rzędu 38 000 Euro (około 160 000 zł). Na papierze zapowiada się bardzo gorąco. Czy faktycznie będzie takie nowe Renault Megane RS?