Motoryzacja

Potwór od BMW nie dla każdego. Firma zapowiada model M4 CSL

Rafał Pawłowski
Potwór od BMW nie dla każdego. Firma zapowiada model M4 CSL
Reklama

BMW hucznie rozpoczyna obchody 50-tych urodzin działu Motorsport. Na pierwszy ogień idzie specjalna wersja BMW M4 CSL. Powstanie jedynie 1000 sztuk tego potwora.

Celem inżynierów było połączenie oldschoolowej pasji do wyścigów z innowacyjną technologią. To co jednak liczy się naprawdę, to moc. A ta zwiększyła się o 40 KM w porównaniu z obecnym BMW M4 Competition i wynosi 543 KM. Do tego zmniejszono masę pojazdu o prawie 110 kg. Auto Nowe BMW M4 CSL przyspiesza od 0 do setki w 3,7 sekundy, a prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 307 kilometrów na godzinę. Robi wrażenie.

Reklama

Wycisnąć ile się da

Sama konstrukcja auta to już kosmos, trudno wspomnieć o wszystkich usprawnieniach. Na przykład konwencjonalne komponenty zewnętrzne i wewnętrzne, układ napędowy i podwozie zostały zastąpione lekkimi alternatywami specyficznymi dla danego modelu. Samo zamontowanie foteli kubełkowych M Carbon zmniejszyło wagę o 24 kilogramy, a podobne wartości zaoszczędzono dzięki usunięciu tylnych siedzeń i pasów bezpieczeństwa oraz zintegrowaniu przegrody między kabiną a bagażnikiem. Zmiany w podwoziu, w tym dodanie standardowych, lekkich, ceramicznych hamulców M Carbon oraz kutych kół, sprężyn i rozpórek ze stopów lekkich, zmniejszyły wagę o kolejne 20 kg. Przejście na ultralekką izolację akustyczną pozwoliło zaoszczędzić kolejne 15 kg. A to dopiero początek listy.

Zajęto się nawet panelem dachowym gdzie zastosowano lekki, ale niezwykle wytrzymały, materiał high-tech w najwyższym punkcie nadwozia, który nie tylko zmniejsza całkowitą masę pojazdu, ale jednocześnie obniża jego środek ciężkości, co z kolei poprawia zwinność i dynamikę pokonywania zakrętów. Uff…

Fotele kubełkowe M Carbon zostały opracowane wyłącznie dla BMW M4 CSL z naciskiem na wymagania jazdy po torze. Auto, jak przystało na samochód sportowy, nie posiada miejsc z tyłu.Schowek za siedzeniami dla kierowcy i pasażera zapewnia miejsce na dwa kaski. Na pewno się przydadzą.

Mocy przybywaj

Dla chętnych pozostaje zapoznanie się z dokładną specyfikacją silnika przeznaczonego dla M4 CSL. Bo co tu dużo mówić, nie jest to cywilny silnik. Mamy tutaj do czynienia z 6-cylindrowym rzędowym potworkiem z BMW M4 Competition z technologią M Twin Power Turbo. Modyfikacje nowego BMW M4 CSL zapewniają maksymalną moc 543 KM przy 6250 obr./min. Maksymalny moment obrotowy 479 Nm jest dostępny już od 2750 obr./min i utrzymuje się aż do 5950 obr./min. W rezultacie charakterystyczne cechy osiągów modeli BMW M – niemal natychmiastowa reakcja na każdy ruch pedału przyspieszenia, żarłoczny apetyt na obroty i nieustanne dostarczanie mocy w górne obszary zakresu obrotów. Brzmi pięknie.

Produkcja tego cuda rozpocznie się już w lipcu 2022 roku, cena to jedyne 140 tyś. dolarów. Trzeba się spieszyć, bo BMW wyprodukuje jedynie 1000 sztuk. Auto jest możliwe do zamówienia także w Polsce, jednak dokładną cenę poznacie podczas wizyty u dealera. Powodzenia!

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama