Producenci i wydawcy gier coraz dosadniej wbijają nam do głów, że jeśli chcemy grać na konsolach w rozdzielczości 1080p powinniśmy kupić PlayStation 4...
Producenci i wydawcy gier coraz dosadniej wbijają nam do głów, że jeśli chcemy grać na konsolach w rozdzielczości 1080p powinniśmy kupić PlayStation 4. Na początku roku ogłoszono, że Wiedźmin 3 dostanie 1080p na PS4 i tylko 900p na Xboksie One. Podobne informacje przekazują również inni producenci.
Podczas gdy maksymalna rozdzielczość mającego nadjechać w maju (kolejny poślizg!) Project CARS wyniesie 12K, konsolowcy będą musieli zadowolić się niższymi rozdziałkami. PlayStation 4 dostanie 60 klatek w 1080p, Xbox One również 60 klatek, niestety tylko w 900p. W ubiegłym roku producent gry, studio Slightly Mad zapewniało, że nie porzuca pełnego HD dla konsoli Microsoftu i będzie walczyć. Złożyło broń.
Kolejne 60 klatek i identyczne różnice w rozdzielczości wyświetlanej grafiki dotyczą innej samochodówki - F1 2015. Znów full HD dla PS4, 900p dla Xboksa One. Gra powinna pojawić się na półkach sklepowych 12 czerwca.
Dla przypomnienia, podobne różnice mogliśmy oglądać w Dragon Age: Inquisition, Lords of the Fallen, Metal Gear Solid V: Ground Zeroes, Metro: Redux (tu Xbox One dostał 912p), Middle-Earth: Shadow Of Mordor, Plants vs Zombies: Garden Warfare, Pro Evolution Soccer 2015 (720p dla Xboksa One), Shadow Warrior czy też Trials Fusion.
Co ciekawe jest też sporo gier, w których obie konsole otrzymały pełne HD - Dying Light, Grand Theft Auto V, Destiny, czy też Diablo III: Reaper of Souls. Nie ma więc jednej obowiązującej zasady, a jedynie postępujący trend. Najczęściej 1080p jest dla konsoli Microsoftu zapowiadane, po czym twórcy poddają się i świat obiegają informacje o niższej rozdzielczości.
Nie chcę wyjść na fatalistę, bo i konsolowa generacja jest dość młoda, ale widzę że część graczy czuje się oszukanych przez koncern z Redmond. Najpierw Microsoft wciskał im Kinecta, przez co cena konsoli nie zachęcała do zakupu, potem praktycznie go porzucił, podobnie jak zapowiadaną ruchową rewolucję w grach. To fajny sprzęt, ale bez wsparcia oprogramowaniem może się wyłącznie kurzyć pod telewizorem. Potem bajki o 1080p, które dotykają wszystkich konsolowców, ale najbardziej bolą jednak posiadaczy X1. Gdyby wszystkie produkcje firm niezwiązanych bezpośrednio z MS czy Sony otrzymywały identyczne rozdzielczości, konsolowcy mogliby się chociaż solidaryzować krzycząc głośno „nie tak miało być! gdzie nasza generacja 1080p/60fps?”. A tak? Nierówna wojna nie jest fair.
Chociaż z drugiej strony ręka do góry, kto gołym okiem widzi te różnice rozdzielczości.
Ps. Skoro wspomniałem o Project CARS, podano również PC-towe wymagania sprzętowe.
Minimalne:
Procesor - 2.66 GHz Intel Core 2 Quad Q8400, 3.0 GHz AMD Phenom II X4 940
Grafika - nVidia GTX 260, ATI Radeon HD 5770
RAM - 4 GB RAM, 1 GB VRAM
Rekomendowane:
Procesor - 3.5 GHz Intel Core i7 3700, 4.0 GHz AMD FX-8350
Grafika - nVidia GT600 series, AMD Radeon HD7000 series
RAM - 8 GB RAM, 2 GB VRAM
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu