223

Pomóż nam wybrać najlepszy pomysł na biznes

Kontynuujemy konkurs w którym uczestniczy walczą o świetne nagrody. Za pierwsze miejsce do wygrania jest Samsung Galaxy S4 oraz serwer dedykowany w pakiecie Super Smart (Intel Xeon E5-2620, 6 rdzeni / 12 wątków, 16 GB DDR3, 2 x 2 TB SATA III). W pierwszej części konkursu prosiliśmy was przesłanie nam waszych pomysłów na biznes lub […]

Kontynuujemy konkurs w którym uczestniczy walczą o świetne nagrody. Za pierwsze miejsce do wygrania jest Samsung Galaxy S4 oraz serwer dedykowany w pakiecie Super Smart (Intel Xeon E5-2620, 6 rdzeni / 12 wątków, 16 GB DDR3, 2 x 2 TB SATA III). W pierwszej części konkursu prosiliśmy was przesłanie nam waszych pomysłów na biznes lub opisu waszych przedsięwzięć w internecie. Dostaliśmy blisko 100 zgłoszeń z których wybraliśmy finałową piątkę na którą teraz można głosować.

Słowo o sponsorze nagród

Zanim jednak przejdę do przedstawienia finalistów słowo o sponsorze nagród czyli Unizeto. Firma ta niedawno wprowadziła nową ofertę w której mamy zarówno hosting jak również backup plików.

W nowej ofercie znalazły się więc serwery dedykowane w cenie od 349 PLN miesięcznie przeznaczone dla startupów i małych firm, zestawy Power w cenie od 679 PLN, dedykowane małym i średnim firmom, a także bardzo silne maszyny (2 x Intel® Xeon® E5-2650, 16 rdzeni / 32 wątki, 128 GB DDR38 x 256 GB SSD) na potrzeby średnich i dużych firm. Oczywiście wybrany zestaw można rozbudować o większą ilość pamięci RAM czy przestrzeni dyskowej.

Kolejną nową usługą Unizeto jest backup danych w chmurze – UniBackup. Oferta podzielona jest na cztery kategorie: darmowa do 2GB, dla użytkowników domowych, użytkowników biznesowych i użytkowników korporacyjnych. Ponieważ osobiście szukałem ostatnio tego typu rozwiązań myślę, że warto przetestować tę ofertę. Nawet w najtańszym pakiecie za 8 PLN/miesiąc dostajemy 15GB przestrzeni dyskowej, szyfrowaną transmisję danych, dostęp z 3 urządzeń oraz backup dysków lokalnych. Natomiast za 23 PLN/miesiąc przestrzeń dyskowa rośnie do 75GB.

Finałowa piątka

Teraz bez zbędnego przedłużania przedstawiam finałową piątkę na którą można głosować w ankiecie poniżej (opis pochodzą wprost ze zgłoszeń)

1) Holiday CMS dla ośrodków wczasowych

Z problemem pierwszy raz miałem styczność, gdy kilka lat temu wybierałem się na wakacje, podczas przeglądania ofert różnych ośrodków wczasowych. Wyszukiwanie rozpocząłem od wyszukiwarki Google wpisując „Pokoje Rowy”, otrzymałem kilkaset tysięcy wyników. Postępując jak statystyczny internauta odwiedziłem wyniki znajdujące się na pierwszej i drugiej stronie. Znalazło się tam kilka stron zawierających oferty wielu ośrodków z każdego regionu polski, kilka stron ośrodków wczasowych oraz strony na których nie było nic ciekawego. Najlepsze były strony zawierające oferty wszystkich ośrodków. Po ich przejrzeniu jednak, zauważyłem, że oferty na nich się powtarzają. Pierwszym problemem był fakt, że oferta tych ośrodków na każdej z tych stron była różna lub niekompletna. Chcąc przejść do prywatnej strony ośrodka napotkałem kolejne problemy. Strony zawierały jeszcze mniej informacji, ogromna ilość reklam nawet tych od konkurencji oraz prezentowały żenującą jakość wykonania. Po przejrzeniu kilkudziesięciu wybrałem te, które mnie zainteresowały. Niestety aby dowiedzieć się czy mój termin jest wolny musiałem do każdego z nich zadzwonić, następnie po krótkim namyśle musiałem wykonać telefon ponownie w celu zarezerwowania terminu w konkretnym ośrodku.

Podsumowując nie znalazłem ośrodka który miałby dobrze wykonaną stronę ze wszystkimi niezbędnymi elementami ułatwiającymi wybór klientowi. Brakowało informacji na temat ofert, a możliwość sprawdzenie terminu lub rezerwacji online to już rzadko występujący rarytas.

Dodatkowy problem małych ośrodków wczasowych podsunął mi znajomy właściciel jednego z takich ośrodków, który mnóstwo czasu spędza z gośćmi i nie jest wstanie ciągle odbierać telefonów z pytaniem o wolny termin. Rozmawiając jeszcze z kilkoma właścicielami ośrodków dowiedziałem się, że nie mają oni pieniędzy na zakup drogich systemów dla hoteli, a sami nie poosiadają wiedzy żeby prowadzić stronę na przyzwoitym poziomie. Mój system z założenia będzie musiał ułatwić klientowi dostęp do informacji na temat ośrodka, a właścicielowi wygospodarować więcej wolnego czasu oraz za rozsądną cenę pozwolić na prowadzenie strony internetowej na odpowiednim poziomie.”

2) Viewcar.pl – wirtualne moto oględziny

Pomysł dotyczy strony internetowej, na której użytkownicy mogliby wymieniać się informacjami na temat, rzeczywistego stanu/wyglądu pojazdów sprzedawanych na popularnych portalach motoryzacyjnych tj. otomoto, allegro czy autotrader.

Przykład : Potencjalny klient znajduje dla siebie auto na otomoto. Wchodzi na nasz portal i szuka wpisów na jego temat. Załóżmy, że to auto akurat nie ma jeszcze żadnych opinii. Klient jedzie oglądać auto osobiście robiąc 70 km. Okazuje się że to anglik z przekładką kierownicy, palącą się kontrolką od ABS i boczną szybą z innego rocznika niż pozostałe. Wraca zdenerwowany do domu, wchodzi na nasz portal i dodaje bezpłatnie informacje, które zauważył na oględzinach auta. Kilka godzin później, kolejnemu użytkownikowi to samo auto na otomoto przypadło do gustu. Wchodzi na naszą stronę, kopiuje link ogłoszenia w wyszukiwarkę i klika przycisk „szukaj”. Otrzymuje jeden wynik wyszukiwania z jedną opinią na temat auta. Aby zobaczyć treść opinii, użytkownik musi wykonać płatność SMS lub przelewem. Kwota „x” jest kilkadziesiąt razy mniejsza, niż koszt jaki poniesie klient jadąc obejrzeć auto.

3) Fessor.pl – dla nauczycieli i wykładowców

W wielkim skrócie jest to portal dla nauczycieli którego dwie główne funkcjonalności to:
1. Tworzenie własnych stron internetowych. W intuicyjnym i prostym wizualnym edytorze który daje dużo możliwości. Można budować całą strukturę strony z działami i podstronami. Odpowiednie strony mogą być dostępne tylko przez podanie hasła jeśli np. zawierają materiały tylko dla jakiejś grupy studentów.

Często wykładowcy nie potrafią założyć własnych stron i publikują wyniki na drzwiach albo wysyłają je na email. Własna strona daje dużo większe możliwości i może być bardzo wygodnym kanałem komunikacji ze studentem.
Również nauczyciele szkół niższego poziomu mogą skorzystać z własnych stron. Mogą oni publikować tam np zadania przygotowawcze dla uczniów albo informacje dla rodziców. Mogą także użyć strony jako strony informacyjnej o jakimś kółku zainteresowań. Zastosowań jest bardzo wiele, w nowoczesnym świecie gdzie praktycznie każdy uczeń ma internet, wykorzystanie stron internetowych przez nauczycieli może wnieść wiele usprawnień do procesu nauki. Chcemy aby dzięki tej platformie, nauczyciele i wykładowcy zaczęli używać nowych technologii do komunikacji ze swoimi studentami.
2. Funkcja społecznościowa. Każda szkoła ma utworzony własny kanał komunikacyjny. Każdy nauczyciel może zapisać się do placówek w których pracuje. Wewnątrz pokoju szkoły mogą odbywać się rozmowy i komunikacja w formacie znanym z portali społecznościowych (każda szkoła jest osobną tablicą).

Do pokoju szkoły mogą zaglądać jedynie potwierdzeni nauczyciele, żeby uniknąć sytuacji gdy uczeń może przeczytać wiadomości nauczycieli. Potwierdzenie konta odbywa się poprzez wysłanie do sekretariatu szkoły wiadomości fax, z kodem który pozwoli potwierdzić konto nauczyciela. Również nauczyciele którzy są już potwierdzeni w danej szkole, mogą potwierdzać konta innych osób.

Oprócz pokoi szkół, nauczyciele mogą tworzyć także mniejsze pokoje ze specyficzną tematyką, np. pokój dla zespołu badawczego, kółka zainteresowań czy instytutu.

Ta część serwisu zawiera również różne usługi dla nauczycieli. Np rozbudowany kreator testów który pozwala automatycznie tworzyć różne grupy testów, arkusze odpowiedzi i arkusze do sprawdzania. Umożliwia także publikację zastawów pytań albo wymianę ich z osobami ze swoich kontaktów. Jest wiele funkcjonalności ale nie chcę jeszcze wszystkiego zdradzać, niektóre funkcje jeszcze są rozważane, inne jeszcze powstają.

4) Portal dla niezależnych i mniej znanych

Żyjemy w czasach w których ludzie bardzo przywiązują wagę do tego jak wyglądają. Jesteśmy świadkami w jak bardzo szybkim tempie zmienia się moda na styl życia. Telewizja, Internet i radio, to podstawowe źródła z których ludzie czerpią informacje. Jednak w wymienionych przeze mnie źródłach, znajdujemy przeważnie kolekcje i twórczość tylko znanych osób, podczas gdy ludzie wcale nie znani światu, tworzą równie zadziwiające rzeczy. Wyrafinowane ubrania, ciekawe artykuły dla domu czy rzeczy codziennego użytku.

Portal ten mógłby pomóc takim projektom ujrzeć światło dzienne i dać im możliwość zainspirowania wielu osób. Dzięki reklamom, integracją z portalami społecznościowymi, marzenia wielu nieznanych „projektantów” zrealizowałyby się. Domyślam się, że to niesamowite uczucie stworzyć coś dobrego, jednocześnie wraz ze swoim ‚dziełem’ zostać docenionym przez innych.

Podstawowym składnikiem na którym bazowałaby ta strona, byliby oczywiście ludzie.
Odpowiednio zareklamowany portal, reklamy wyświetlane na innych witrynach i szata graficzna, wzbudzałyby zainteresowanie społeczności.

Drugim równie ważnym składnikiem byliby „wydawcy projektów”. Czyli firmy (posiadające specjalne konta) które ‚kupowałyby’ projekt, i pod licencją twórcy produkowałyby go (np. gdyby była to szczególnie wyróżniająca się rzecz).

Nie trudno wspomnieć także o prywatnych osobach, które chciałby wesprzeć/kupić projekt. Odbywałoby się to na zasadzie, w zależności od opcji wybranej przez twórce (chcę zbierać określoną ilość pieniędzy/chcę sprzedawać swój projekt w sztukach).

Gdy myślimy o założeniu takiej strony nasuwa nam się pytanie „a co ze spamem i osobami które podwajałyby swoje dzieła?”. Tu właśnie zostałby zastosowany filtr 3- krokowy:
1. Zatwierdzenie przez administrację portalu
2. Znalezienie się w tzw. poczekalni i ocenianie projektu przez inne osoby (łapki w górę)(jeszcze na tym etapie twórca nie mógłby zarabiać pieniędzy za swój projekt)
3. Po przekroczeniu przykładowo 400 łapek na tak, dzieło przechodziłoby na stronę główną + kategorie, i od tego momentu zaczynałaby się ‚droga do sukcesu’ twórcy i jego pro

5) Maretto do zarządzania firmą z każdego miejsca

Maretto jest aplikacją udostępnianą jako usługa, która ma za zadanie ułatwić oraz usprawnić grupową pracę w HelpDesk w firmie. Aplikacja istnieje już pod adresem http://www.maretto.pl/. Nie jest jednak jeszcze nigdzie reklamowana ze względu na to, iż pozostaje ciągle w stadium rozwoju.

Dzięki Maretto korzystanie z jednej skrzynki pocztowej przez wiele osób w tym samym momencie nie jest już problemem.
Maretto pobiera wiadomości z skrzynki pocztowej (lub kilku), segreguje je w wątki, dzięki czemu łatwo można przejrzeć całość korespondencji.

Wątki mogą mieć określane statusy (Nowe, oczekujące, zamknięte, itp.). Można przypisać właściciela wątku. Każdą wiadomość można także posegregować w konfigurowalnych folderach.

Każdą wiadomość można okleić przyklejką (krótką notką widoczną tylko wewnątrz systemu). Przyklejka może informować wybranych użytkowników, że się pojawiła i wymaga przeczytania.

Konta użytkowników mogą mieć określane uprawnienia(admin lub użytkownik – każdemu z użytkowników można indywidualnie ustawić zakres praw i widoczność wybranych skrzynek pocztowych).

Korzystanie z definiowalnych szablonów odpowiedzi. W Maretto można ustawić raz szablon odpowiedzi, z którego korzystanie w terminie późniejszym polega na wybraniu jego nazwy. Szablony mogą zawierać załączniki, dzięki czemu przygotowanie ew. odpowiedzi ofertowej można bardzo zautomatyzować.

Głosowanie

Wybór zwycięzcy oddajemy w ręce czytelników. Poniżej zamieszam ankietę która dostępna będzie do 31.07.2013. Zwycięzców konkursu ogłosimy 2 sierpnia 2013 roku. Życzę wszystkim startującym powodzenia i proszę nie naginać wyników automatycznymi głosami, zastrzegam sobie prawo eliminacji nieuczciwych głosów.