Social Media

Płatny Facebook w niższej cenie. Kto za to zapłaci?

Piotr Kurek
Płatny Facebook w niższej cenie. Kto za to zapłaci?
Reklama

60 zł miesięcznie. Tyle Meta zażyczyła sobie za wyłącznie reklam na Facebooku. Chcesz dodać do tego inną usługę? Np. Instagram? Dopłać 37 zł. Teraz ten cennik się zmienia. Ktoś się skusi na niższe ceny?

W listopadzie ubiegłego roku Meta wprowadziła abonamenty w swoich usługach. Dzięki nim można wyłączyć reklamy np. na Facebooku, czy Instagramie. Koszt miesięczny? 60 zł. Nie znam nikogo, kto wydałby takie pieniądze na kilka funkcji związanych wyłącznie z reklamami. Co oferuje subskrypcja?

Reklama
  • Gdy wybierzesz subskrypcję, nie będziesz widzieć reklam w Produktach Meta podczas korzystania z kont na Facebooku i Instagramie, które należą do tego samego Centrum kont. Jeśli masz konta, które nie zostały dodane do tego Centrum kont, również w ich przypadku konieczne będzie dokonanie wyboru i zdecydowanie, czy chcesz korzystać z naszych Produktów bezpłatnie z reklamami, czy włączyć subskrypcje dla każdego z kont osobno lub za pośrednictwem Centrum kont. Możesz też dodać wszystkie swoje konta do tego samego Centrum kont. Dowiedz się, jak dodawać lub usuwać konta w Centrum kont.
  • Gdy subskrypcja jest aktywna, Twoje informacje nie są przekazywane reklamodawcom.
  • Ponieważ w ramach subskrypcji nie będziesz widzieć reklam, niektóre ustawienia reklam nie będą już dla Ciebie istotne i nie będziesz mieć do nich dostępu.
  • Nadal będziesz widzieć posty i wiadomości od firm i twórców, ale nie będziesz już widzieć ich reklam.
  • Nadal będziesz mieć dostęp do naszych standardowych funkcji, takich jak Aktualności, Relacje i Rolki.
  • Płatności za subskrypcję są naliczane co miesiąc, o ile subskrypcja nie zostanie anulowana co najmniej 24 godziny przed terminem kolejnej płatności za pośrednictwem Preferencji reklamowych.
  • Twoje możliwości reklamowania się i zarabiania na reklamach będą ograniczone. Dowiedz się więcej o tym, jak subskrypcja może wpłynąć na Twoje możliwości reklamowania się i monetyzacji za pomocą reklam.

Nowy cennik za Facebooka bez reklam. Ile trzeba zapłacić?

Teraz okazuje się, że Meta zmienia swój cennik i tnie ceny abonamentów prawie o połowę. I to podobno pod przymusem Unii Europejskiej, gdyż zmiany te mają wynikać z Aktu o rynkach cyfrowych, który wszedł w życie na początku marca tego roku. Ile więc trzeba teraz zapłacić?

  • 35,00 zł/miesiąc za pierwsze konto
  • 21,00 zł/miesiąc za każde dodatkowe konto

Na ten moment ceny te obowiązują kupując subskrypcję przez stronę internetową. W aplikacji mobilnej (przynajmniej na iOS) za pierwsze konto trzeba zapłącić 59,99 zł, a za każde kolejne 30 zł miesięcznie. A jak to wygląda u naszych zachodnich sąsiadów? W strefie Euro mamy odpowiednio 5,99 euro miesięcznie za pierwsze konto i 4 euro za każde kolejne. W prostym przeliczeniu daje nam to ok. 26 zł (za pierwsze konto) i ok. 17 zł (za każde kolejne). Cóż... widać w Polsce trzeba płacić więcej. Jesteście chętni?

Stock image from Depositphotos

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama