21

Panoramiczne zdjęcia wnętrz lokali w Google Maps dostępne w Polsce

Zdjęcia wnętrz pomieszczeń w Google Maps to swoista wisienka na torcie, którego głównym składnikiem jest fenomenalne StreetView. Od teraz możliwość fotografowania lokali gastronomicznych (i nie tylko) pojawiła się również w Polsce.  W ramach programu zdjęć firmowych w Google Maps sfotografowano już ok. 100 tys. firm. Dla nas, internautów, rozwiązanie to jest bardzo łatwo dostępne – […]

Zdjęcia wnętrz pomieszczeń w Google Maps to swoista wisienka na torcie, którego głównym składnikiem jest fenomenalne StreetView. Od teraz możliwość fotografowania lokali gastronomicznych (i nie tylko) pojawiła się również w Polsce. 

W ramach programu zdjęć firmowych w Google Maps sfotografowano już ok. 100 tys. firm. Dla nas, internautów, rozwiązanie to jest bardzo łatwo dostępne – wystarczy przełączyć się na widok StreetView w danym miejscu, by móc podziwiać fotografie 360 stopni. Przykładem niech będzie tutaj Restauracja Bohema w Szczecinie, którą sfotografowano w maju i umieszczono w usłudze. Efekt jest zdecydowanie pozytywny.

http://www.youtube.com/watch?v=VPwxxV3kI5w

Co należy zrobić, by nasza firma trafiła do Google Maps? Konieczne jest w tym celu skontaktowanie się z rekomendowanym przez Google fotografem lub agencją. Ich lista jest na razie bardzo krótka, więc zapewne i z dostępnością terminów w najbliższym czasie może być problem. Google udostępnia też specjalny formularz, za pomocą którego możemy się zgłosić w przypadku, gdy w naszej okolicy nie ma żadnego fotografa wykonującego zdjęcia dla Google. Po sesji umieści on nasz lokal w usłudze i… gotowe. Wszyscy będą mieli do niego dostęp – zarówno z poziomu Google Maps jak i Google+.

Start nowej usługi to również szansa dla fotografów. Google chce ciągle poszerzać ich listę w naszym regionie, a więc jest to szansa na bardzo wartościowy wpis do portfolio oraz dodatkowy zarobek. Warto w tym celu odwiedzić stronę przeznaczoną dla rekomendowanych przez Google fotografów.

2013-05-31_104234

Zapewne wiele firm będzie chciało reklamę w postaci zdjęć tego typu w Google Maps. Zalety przedsięwzięcia są wymierne – klienci będą mogli znaleźć więcej informacji na temat lokalu w internecie i szybciej się do niego przekonają (zakładając, że zdjęcia rzeczywiście trafią w ich gust). Zresztą wychodzę z założenia, że wizyta w restauracji jest znacznie przyjemniejsza, gdy wiemy, czego możemy się w środku spodziewać – bez żadnych niemiłych niespodzianek.

Mapy Google w Polsce to już niemal kompletny produkt. Nie tak dawno otrzymaliśmy informacje o ścieżkach rowerowych, a teraz zdjęcia firmowe. Do pełni szczęścia brakuje jeszcze informacji o transporcie publicznym. Wraz z oficjalną premierą nowego interfejsu map, będziemy mogli wycisnąć z nich znacznie więcej niż dotychczas. W tym celu warto zwrócić też uwagę na najnowszy kurs, w którym możemy się nauczyć zaawansowanej obsługi tej usługi.