Netflix

Niższy abonament za serwis streamingowy w zamian za reklamy. Co sądzą o tym Polacy?

Mirosław Mazanec
Niższy abonament za serwis streamingowy w zamian za reklamy. Co sądzą o tym Polacy?
11

Zgodzimy się na filmy przerywane reklamami, jeśli dzięki temu będziemy płacić mniej.

Netflix wprowadził już pakiety z reklamami w 12 krajach na świecie. W Niemczech kosztuje on np. 5 euro. Prawdopodobnie w kolejce czekają już kolejne kraje, w tym Polska. Także Disney+ jest już dostępny w ofercie z reklamami. Na razie tylko na amerykańskim rynku, ale ten model będzie rozszerzany na inne państwa.

Źródło: Depositphotos

Polecamy: "Pati": Kiedy premiera spin-offu "Skazanej"?

Jeśli będzie taniej, to czemu nie?

Jak wynika z prognozy firmy badawczej OMDIA, o czym pisze serwis wirtualnemedia.pl, do 2027 roku z tańszych ofert tych platform w pakiecie z reklamami będzie korzystało 2.8 mln Polaków.

Liczba subskrybentów Netfliksa w Polsce to 2.1 mln osób i wg firmy badawczej nie wzrośnie ona już w znaczący sposób. Do 2027 r. może wynosić 2.2 mln. Z kolei Disney+ ma w tym momencie 1.4 mln abonentów i może urosnąć o około 200 tys.

Te dwie platformy mówią o wprowadzeniu reklam oficjalnie. Inne – na razie się przyglądają. Ale nie ma wątpliwości, że prędzej czy później taki model będzie szerzej dostępny.

Duże zainteresowanie wśród widzów tańszymi pakietami z blokami reklamowymi potwierdzają również badania Video Track z zeszłego roku. Wynika z nich, że gdyby Netflix wprowadził u nas tańszy pakiet z reklamami, skorzystało by z niego 52 proc. obecnych użytkowników. 15 proc. nie potrafiło powiedzieć, co zrobiłoby w takiej sytuacji, 32 proc. wybrałoby droższy wariant.

Wysokie ceny za Netflix

To dużo, ale wynika to z tego, że w Polsce w porównaniu z innymi platformami Netflix jest po prostu drogi. Najpopularniejszy pakiet Premium, umożliwiający oglądanie filmów na 4 urządzeniach w rozdzielczości 4K kosztuje 60 zł miesięcznie.

Disney+ i HBO Max oferują plany z treściami 4K za 30 zł. W zeszłym roku można było kupić subskrypcję tego drugiego ze stałą ceną „na zawsze” wynoszącą 19.99 zł. Amazon Prime Video kupimy za 49 zł rocznie.

Źródło: Depositphotos

Mimo wysokiej ceny Netflix jest platformą pierwszego wyboru dla 69 proc. badanych Polaków. Na drugim miejscu jest YouTube, trzecie CDA. Dalej jest Player, HBO Max i Disney+.

Kolejni gracze na rynku

W sumie w Polsce jest ponad 6 mln subskrypcji różnego rodzaju serwisów. Najnowszy, jaki wchodzi na nasz rynek, to SkyShowtime. Wystartuje najprawdopodobniej 14 lutego. W jego ofercie pojawią produkcje Universal Pictures, DreamWorks, Sky Studios, czy Nickelodeon. Jedna subskrypcja pozwoli na stworzenie 5 profili użytkowników, natomiast maksymalna rozdzielczość to FHD. Cena wyniesie najprawdopodobniej 24.99 ale z pewnością firma przyszykuje na start jakieś promocje. Więcej informacji o ofercie serwisu znajdziecie w tym wpisie.

źródło

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu