Zgodzimy się na filmy przerywane reklamami, jeśli dzięki temu będziemy płacić mniej.
Niższy abonament za serwis streamingowy w zamian za reklamy. Co sądzą o tym Polacy?
Netflix wprowadził już pakiety z reklamami w 12 krajach na świecie. W Niemczech kosztuje on np. 5 euro. Prawdopodobnie w kolejce czekają już kolejne kraje, w tym Polska. Także Disney+ jest już dostępny w ofercie z reklamami. Na razie tylko na amerykańskim rynku, ale ten model będzie rozszerzany na inne państwa.
Polecamy: "Pati": Kiedy premiera spin-offu "Skazanej"?
Jeśli będzie taniej, to czemu nie?
Jak wynika z prognozy firmy badawczej OMDIA, o czym pisze serwis wirtualnemedia.pl, do 2027 roku z tańszych ofert tych platform w pakiecie z reklamami będzie korzystało 2.8 mln Polaków.
Liczba subskrybentów Netfliksa w Polsce to 2.1 mln osób i wg firmy badawczej nie wzrośnie ona już w znaczący sposób. Do 2027 r. może wynosić 2.2 mln. Z kolei Disney+ ma w tym momencie 1.4 mln abonentów i może urosnąć o około 200 tys.
Te dwie platformy mówią o wprowadzeniu reklam oficjalnie. Inne – na razie się przyglądają. Ale nie ma wątpliwości, że prędzej czy później taki model będzie szerzej dostępny.
Duże zainteresowanie wśród widzów tańszymi pakietami z blokami reklamowymi potwierdzają również badania Video Track z zeszłego roku. Wynika z nich, że gdyby Netflix wprowadził u nas tańszy pakiet z reklamami, skorzystało by z niego 52 proc. obecnych użytkowników. 15 proc. nie potrafiło powiedzieć, co zrobiłoby w takiej sytuacji, 32 proc. wybrałoby droższy wariant.
Wysokie ceny za Netflix
To dużo, ale wynika to z tego, że w Polsce w porównaniu z innymi platformami Netflix jest po prostu drogi. Najpopularniejszy pakiet Premium, umożliwiający oglądanie filmów na 4 urządzeniach w rozdzielczości 4K kosztuje 60 zł miesięcznie.
Disney+ i HBO Max oferują plany z treściami 4K za 30 zł. W zeszłym roku można było kupić subskrypcję tego drugiego ze stałą ceną „na zawsze” wynoszącą 19.99 zł. Amazon Prime Video kupimy za 49 zł rocznie.
Mimo wysokiej ceny Netflix jest platformą pierwszego wyboru dla 69 proc. badanych Polaków. Na drugim miejscu jest YouTube, trzecie CDA. Dalej jest Player, HBO Max i Disney+.
Kolejni gracze na rynku
W sumie w Polsce jest ponad 6 mln subskrypcji różnego rodzaju serwisów. Najnowszy, jaki wchodzi na nasz rynek, to SkyShowtime. Wystartuje najprawdopodobniej 14 lutego. W jego ofercie pojawią produkcje Universal Pictures, DreamWorks, Sky Studios, czy Nickelodeon. Jedna subskrypcja pozwoli na stworzenie 5 profili użytkowników, natomiast maksymalna rozdzielczość to FHD. Cena wyniesie najprawdopodobniej 24.99 ale z pewnością firma przyszykuje na start jakieś promocje. Więcej informacji o ofercie serwisu znajdziecie w tym wpisie.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu