Polska

Niemiecki gigant hostingowy 1&1 przejmuje Home.pl!

GU
Grzegorz Ułan
99

O pierwszych sygnałach sprzedaży tego największego dostawcy usług hostingowych informowaliśmy Was pod koniec marca. Wtedy wycena Home.pl oscylowała w granicach 500 milionów zł. Dziś okazuje się, że proces sprzedaży dobiegł końca i nabywcą został United Internet znany z marki 1&1, która też od kilku...

O pierwszych sygnałach sprzedaży tego największego dostawcy usług hostingowych informowaliśmy Was pod koniec marca. Wtedy wycena Home.pl oscylowała w granicach 500 milionów zł. Dziś okazuje się, że proces sprzedaży dobiegł końca i nabywcą został United Internet znany z marki 1&1, która też od kilku lat dostępna jest w Polsce.

Najwidoczniej nie spotkała się u nas ze zbyt dużą popularnością, więc rozpoczęli poszukiwania możliwości przejęcia większego gracza działającego w Polsce. Skorzystali z oferty Home.pl, co z pewnością uczyni ich liderem w tej branży w naszym kraju. Dla przypomnienia dodajmy, że w zeszłym roku Home.pl przejął równie dużego gracza, AZ.pl. Kwota transakcji to 150 mln euro, czyli około 640 mln zł - znacznie więcej niż wcześniejsza wycena.

Co to oznacza dla polskich użytkowników, którzy korzystają z usług Home.pl? W kwestii technicznej pewnie niewiele, szkoda tylko, że kolejny duży polski biznes przechodzi w obce ręce. Poprosiliśmy o komentarz Tomasza Fiedoruka z innego polskiego dostawcy usług hostingowych Zenbox.pl, co myśli o tym przejęciu i jak wpłynie na przyszłość tej branży w naszym kraju:

Przede wszystkim należy pogratulować ogromnego sukcesu właścicielom jak i Prezesowi firmy home.pl, chociaż spekulowano również o wyższych kwotach. Szczecińska firma przez lata rosła w bardzo szybkim stopniu głównie dzięki bardzo agresywnej polityce sprzedażowej oraz przejęciom (Az). Na pewno to kolejny krok ku długo zapowiadanej konsolidacji rynku, czego też kontynuację na pewno zobaczymy w najbliższych kwartałach.

Wielką niewiadomą pozostaje także los marki home.pl. Według nas ze względu na specyfikę polskiego rynku hostingowego 1&1 nie wchłonie Klientów Home bezpośrednio pod swoje skrzydła. Zobaczymy jak teraz Niemcy z know how home.pl sobie poradzą.

Z perspektywy zenbox.pl to wydarzenie wyzwala dodatkowe siły i motywację do pracy, jednak nie obawiamy się o swoje wyniki sprzedażowe, gdyż konsekwentnie stawiamy na najwyższą jakość usług i zadowolenie Klienta. Dla nas jako branży to świetna okazja, aby przekonać kolejne grupy klientów do polskich marek, których zostaje niestety coraz mniej.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy:

hot