Seriale

Nie ma nadziei dla ludzkości, nie zgadniesz, który serial oglądaliśmy najchętniej

Bartosz Gabiś
Nie ma nadziei dla ludzkości, nie zgadniesz, który serial oglądaliśmy najchętniej
Reklama

Ten serial zdobył nasze serca, pomimo bardzo późnej premiery. Jak na widelcu mamy, że podstawą sukcesu, to jednak jest wciąż... Reklama. Nie ma innego wyjaśnienia.

Czasami się wydaje, że w dobie social media, najważniejszą metodą reklamy jest solidny viral. Jednak jak pokazał Netflix, ludzie wciąż lubią, stare poczciwe reklamy i połkną haczyk w mgnieniu oka. Promocji tego serialu zaś nie dało się ominąć, na każdym kroku polowały znajome kolory różu i zieleni.

Reklama

Nie ma mocnych na Squid Game, miliardy godzin

Chociaż nowy sezon, wyczekiwanego Squid Game zadebiutował bardzo późno, bo dopiero 26 grudnia minionego roku to i tak pozostawił konkurencję daleko za sobą. Jak można zobaczyć w zestawieniu przygotowanym przez Nielsena (firma specjalizująca się w analizie danych mediów takich jak seriale i inne), to właśnie ten serial dominował w ostatnim tygodniu 2024. Pomiędzy 23 a 29 grudnia, użytkownicy Netflixa obejrzeli aż 4,9 miliarda minut koreańskiego serialu.

Tym bardziej więc jest ten wynik szokujący, biorąc pod uwagę, że tytuł wyszedł w połowie badanego okresu. Czy ten wynik dziwi? Trochę tak i trochę nie. Dziwi, bo w końcu naprawdę długo kazano czekać na kolejny sezon. Dla przypomnienia pierwszy miał swoją premierę we wrześniu 2021 roku i szybko zdobył ogromną popularność, głównie za sprawą mediów społecznościowych, a potem ruszyła poczta pantoflowa i tak dało to błyskawicznie świetny miks. Tym bardziej obecny rekord dziwi, bo serial nie był przesadnie wybitny, w internecie moda szybko umiera, a do tego twórca naprawdę nie chciał tworzyć kolejnego sezonu. No i tak dochodzimy do kwestii "trochę nie".

Nie dziwi, biorąc pod uwagę ,jak Netflix skutecznie prowadził głośną kampanię reklamową i to dostosowywaną pod różne kraje. Ogrom tej kampanii był idealny na krótkie materiały wrzucane w sieć i też niczym ryby, ludzie zostali wyłapani i grzecznie zasiedli przed ekranami. Drugi sezon ma też inne rekordy, zajmuje trzecie miejsce najbardziej oglądanego sezonu serialu, przed nim jest pierwszy sezon Squid Game i Wednesday. Był to też także najlepszy debiut w całej historii platformy. Trzeci i ostatni sezon Squid Game pojawi się w tym roku.

 

Źródło: Variety

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Reklama