VOD

Najpopularniejsze seriale wśród internautów na Netflix, HBO GO, Apple TV+ i Disney+

GU
Grzegorz Ułan
4

Serwis SentiOne zajmujący się monitoringiem internetu, podzielił się dziś z nami wynikami analizy popularności serwisów streamingowych i VOD w polskiej sieci.

Popularność serwisów streamingowych i VOD rośnie w imponującym tempie, w ostatnich trzech latach urosła aż o 266%. Według danych serwisu Wirtualnemedia.pl z listopada zeszłego roku, najpopularniejszym z nich jest rzecz jasna Netflix z ponad 13 mln UU, na drugim miejscu jest WP, a podium zamyka Player.pl.

Czołowe platformy VOD i OTT miesiąc po miesiącu
 (badanie Mediapanel) WIRTUALNEMEDIA.PL
Domena Audyt Październik 2021 Listopad 2021
Użytkownicy Zasięg Użytkownicy Zasięg
Netflix (strona www+aplikacja) nie 12 271 014 41,47% 13 021 884 43,62%
WP.pl (strona www+aplikacja) tak 4 689 252 15,85% 4 674 510 15,66%
Player.pl (strona www+aplikacja) tak 3 988 764 13,48% 4 104 270 13,75%
HBO (strona www+aplikacja) nie 3 252 312 10,99% 3 287 790 11,01%
CDA.pl - (serwisy VOD i OTT) nie 3 264 786 11,03% 3 108 456 10,41%
TVP.pl (strona www+aplikacja) mix 2 830 140 9,56% 3 077 352 10,31%
Polsat Box GO (strona www+aplikacja) nie 3 340 764 11,29% 2 987 442 10,01%
Canal+ (strona www+aplikacja) nie 1 726 758 5,84% 2 376 864 7,96%
Amazon Prime Video (strona www+aplikacja) nie 1 701 648 5,75% 2 160 432 7,24%
Polsat GO (strona www+aplikacja) nie 2 487 996 8,41% 1 841 778 6,17%

Wiadomo, iż jednym z czynników zwiększających popularność takich serwisów są dyskusje i polecenia internautów, i to im przyjrzał się serwis SentiOne.

Najpopularniejszym w sieci serwisem jest Netflix, na temat którego zaobserwowano w sieci aż 1,3 mln wzmianek z zasięgiem aż 4,6 mld wyświetleń. Jeśli chodzi o pozycje filmowe, na temat których najcześciej dyskutowano w sieci to najwięcej wzmianek odnotował serial Wiedźmin - 76,5 tys. z zasięgiem 281 mln wyświetleń.

Nieco mniejszą popularnością w sieci cieszył się hit Netfliksa - Squid Game z 59,6 tys. wzmianek o zasięgu 91 mln wyświetleń.

Z kolei HBO GO, czyli drugi po Netfliksie serwis streamingowy w TOP 10 w Polsce może pochwalić się liczbą 152,5 tys. wzmianek z zasięgiem 353 mln wyświetleń. W przypadku tego serwisu najczęściej przewijały się dwa tytuły:

  • Mare z Easttown - 8,2 tys. wzmianek, 12 mln wyświetleń
  • Euforia - 4,7 tys. wzmianek, 9 mln wyświetleń

Trzecim serwisem z największą liczbą wzmianek w sieci jest Amazon Prime Video, na temat którego pojawiło się 77,6 tys. wzmianek z 90 mln wyświetleń zasięgu. SemtiOne nie dzieli się tu popularnością tytułów w tym serwisie, ale zaznacza, iż największa liczba wzmianek pojawiła się w październiku zeszłego roku, a więc w miesiącu debiutu Amazon Prime w Polsce. W ramach tego pakietu użytkownicy w Polsce mogli zacząć korzystać z darmowych dostaw z serwisu Amazon.pl oraz dostępu do Prime Video i Gaming za jedyne 49 zł na rok.

Na czwartym miejscu znalazł się serwis, którego debiut planowany jest dopiero na drugą połowę 2022 roku - Disney+, ale już rozgrzewa on dyskusje w polskiej sieci. Przez cały miniony rok odnotowano na jego temat 73 tys. wzmianek z 219 mln wyświetleń zasięgu. Najcześciej pojawiają się w nich tytuły: The Mandalorian i Wanda Vision.

Katarzyna Czajka-Kominiarczuk, autorka bloga o popkulturze „Zwierz Popkulturalny”:

Można się spodziewać, że w 2022 r. w tym układzie znaczenia platform w Polsce zajdzie zmiana. Miejsce HBO GO ma w marcu zająć HBO Max, które oferuje większy katalog produkcji i wyższą jakość streamingu. Z kolei na drugą połowę roku szykuje się debiut Disney + w Polsce, co zapewne zachęci wielu Internautów do wykupienia legalnej subskrypcji. Aktualnie brak tej możliwości jest przez wiele osób omijany przy wykorzystaniu VPN lub torrentów. Na koniec - Amazon Prime Video zapowiedziało na jesień premierę serialu na podstawie „Władcy Pierścieni”, który może sprawić, że ta obecnie mało popularna platforma będzie chętniej subskrybowana, a sama produkcja szeroko omawiana.

Na ostatnim miejscu, jeśli chodzi o serwisy streamingowe mamy Apple TV+ z 63,3 tys. wzmianek, z zasięgiem na poziomie 239 mln wyświetleń. Największą liczbę dyskusji w polskiej sieci wywołały takie pozycje z biblioteki serwisu jak: Ted Lasso, Fundacja i For All Mankind.

Źródło: SentiOne.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu