Serwis SentiOne zajmujący się monitoringiem internetu, podzielił się dziś z nami wynikami analizy popularności serwisów streamingowych i VOD w polskiej sieci.
Najpopularniejsze seriale wśród internautów na Netflix, HBO GO, Apple TV+ i Disney+
Popularność serwisów streamingowych i VOD rośnie w imponującym tempie, w ostatnich trzech latach urosła aż o 266%. Według danych serwisu Wirtualnemedia.pl z listopada zeszłego roku, najpopularniejszym z nich jest rzecz jasna Netflix z ponad 13 mln UU, na drugim miejscu jest WP, a podium zamyka Player.pl.
Czołowe platformy VOD i OTT miesiąc po miesiącu | |||||
(badanie Mediapanel) WIRTUALNEMEDIA.PL | |||||
Domena | Audyt | Październik 2021 | Listopad 2021 | ||
Użytkownicy | Zasięg | Użytkownicy | Zasięg | ||
Netflix (strona www+aplikacja) | nie | 12 271 014 | 41,47% | 13 021 884 | 43,62% |
WP.pl (strona www+aplikacja) | tak | 4 689 252 | 15,85% | 4 674 510 | 15,66% |
Player.pl (strona www+aplikacja) | tak | 3 988 764 | 13,48% | 4 104 270 | 13,75% |
HBO (strona www+aplikacja) | nie | 3 252 312 | 10,99% | 3 287 790 | 11,01% |
CDA.pl - (serwisy VOD i OTT) | nie | 3 264 786 | 11,03% | 3 108 456 | 10,41% |
TVP.pl (strona www+aplikacja) | mix | 2 830 140 | 9,56% | 3 077 352 | 10,31% |
Polsat Box GO (strona www+aplikacja) | nie | 3 340 764 | 11,29% | 2 987 442 | 10,01% |
Canal+ (strona www+aplikacja) | nie | 1 726 758 | 5,84% | 2 376 864 | 7,96% |
Amazon Prime Video (strona www+aplikacja) | nie | 1 701 648 | 5,75% | 2 160 432 | 7,24% |
Polsat GO (strona www+aplikacja) | nie | 2 487 996 | 8,41% | 1 841 778 | 6,17% |
Wiadomo, iż jednym z czynników zwiększających popularność takich serwisów są dyskusje i polecenia internautów, i to im przyjrzał się serwis SentiOne.
Najpopularniejszym w sieci serwisem jest Netflix, na temat którego zaobserwowano w sieci aż 1,3 mln wzmianek z zasięgiem aż 4,6 mld wyświetleń. Jeśli chodzi o pozycje filmowe, na temat których najcześciej dyskutowano w sieci to najwięcej wzmianek odnotował serial Wiedźmin - 76,5 tys. z zasięgiem 281 mln wyświetleń.
Nieco mniejszą popularnością w sieci cieszył się hit Netfliksa - Squid Game z 59,6 tys. wzmianek o zasięgu 91 mln wyświetleń.
Z kolei HBO GO, czyli drugi po Netfliksie serwis streamingowy w TOP 10 w Polsce może pochwalić się liczbą 152,5 tys. wzmianek z zasięgiem 353 mln wyświetleń. W przypadku tego serwisu najczęściej przewijały się dwa tytuły:
- Mare z Easttown - 8,2 tys. wzmianek, 12 mln wyświetleń
- Euforia - 4,7 tys. wzmianek, 9 mln wyświetleń
Trzecim serwisem z największą liczbą wzmianek w sieci jest Amazon Prime Video, na temat którego pojawiło się 77,6 tys. wzmianek z 90 mln wyświetleń zasięgu. SemtiOne nie dzieli się tu popularnością tytułów w tym serwisie, ale zaznacza, iż największa liczba wzmianek pojawiła się w październiku zeszłego roku, a więc w miesiącu debiutu Amazon Prime w Polsce. W ramach tego pakietu użytkownicy w Polsce mogli zacząć korzystać z darmowych dostaw z serwisu Amazon.pl oraz dostępu do Prime Video i Gaming za jedyne 49 zł na rok.
Na czwartym miejscu znalazł się serwis, którego debiut planowany jest dopiero na drugą połowę 2022 roku - Disney+, ale już rozgrzewa on dyskusje w polskiej sieci. Przez cały miniony rok odnotowano na jego temat 73 tys. wzmianek z 219 mln wyświetleń zasięgu. Najcześciej pojawiają się w nich tytuły: The Mandalorian i Wanda Vision.
Katarzyna Czajka-Kominiarczuk, autorka bloga o popkulturze „Zwierz Popkulturalny”:
Można się spodziewać, że w 2022 r. w tym układzie znaczenia platform w Polsce zajdzie zmiana. Miejsce HBO GO ma w marcu zająć HBO Max, które oferuje większy katalog produkcji i wyższą jakość streamingu. Z kolei na drugą połowę roku szykuje się debiut Disney + w Polsce, co zapewne zachęci wielu Internautów do wykupienia legalnej subskrypcji. Aktualnie brak tej możliwości jest przez wiele osób omijany przy wykorzystaniu VPN lub torrentów. Na koniec - Amazon Prime Video zapowiedziało na jesień premierę serialu na podstawie „Władcy Pierścieni”, który może sprawić, że ta obecnie mało popularna platforma będzie chętniej subskrybowana, a sama produkcja szeroko omawiana.
Na ostatnim miejscu, jeśli chodzi o serwisy streamingowe mamy Apple TV+ z 63,3 tys. wzmianek, z zasięgiem na poziomie 239 mln wyświetleń. Największą liczbę dyskusji w polskiej sieci wywołały takie pozycje z biblioteki serwisu jak: Ted Lasso, Fundacja i For All Mankind.
Źródło: SentiOne.
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu