Motoryzacja

Dacia Duster zdobyła serca Polaków. Wybór z rozsądku

Albert Lewandowski
Dacia Duster zdobyła serca Polaków. Wybór z rozsądku
18

Najpopularniejsze samochody wśród Polaków powoli przestają być hatchbackami segmentu B i C. W zamian kupowane są małe, ale praktyczne SUV-y.

Dacia Duster pokazuje, co jest najważniejsze

Ostatnio SAMAR przygotował ciekawe dane, prezentujące listę najchętniej kupowanych samochodów przez klientów indywidualnych. W ciągu kilku lat można łatwo zauważyć poważne zmiany na rynku motoryzacyjnym. Przede wszystkim na popularności zyskują crossovery i SUV-y. Dla wielu osób są one bardziej atrakcyjne wizualnie, lepiej radzą sobie w miejskiej dżungli i potrafią oferować zaskakująco przestronne miejsce. Ot, najbardziej uniwersalne samochody, a przynajmniej takie, które starają się być wszystkim po części.

W okresie styczeń - lipiec 2019 roku liderem wśród rejestracji nowych samochodów w Polsce została Dacia Duster z wynikiem 6004 egzemplarzy. Trzeba przyznać, że to świetny wynik dla rumuńskiej firmy. Widać, że teraz Polacy szukają przystępnych cenowo lekko uterenowionych i przestronnych samochodów, a hatchbacki z segmentu B lub C powoli muszą ustąpić miejsca innym propozycjom.

Podium uzupełniają Toyota Yaris (4124 egzemplarzy) i Skoda Fabia (3510 sztuk). Tuż za nimi uplasowała się Toyota Corolla z rezultatem 3055, która to pozostaje obecnie liderem polskiego rynku ogółem. Moim zdaniem nic dziwnego.

Z kolei w samym lipcu Dacia Duster trafiła do 1010 nowych klientów Toyota Corolla - 580, natomiast Kia Sportage - 401.

Ranking sprzedaży samochodów do klientów indywidualnych w okresie 01.01.2019 - 31.07.2019:

  1. Dacia Duster: 6004
  2. Toyota Yaris: 4124
  3. Skoda Fabia: 3510
  4. Toyota Corolla: 3055
  5. Fiat Tipo: 2946
  6. Toyota Auris: 2643
  7. Hyundai Tucson: 2332
  8. Skoda Octavia: 2295
  9. Dacia Sandero: 2212
  10. Kia Sportage: 2151

Jestem ciekaw, czy Dacia Duster utrzyma swoją pozycję do końca roku. Na pewno na jej korzyść przemawia niska cena startowa, która wynosi mniej niż 40 tysięcy złotych, wystarczająco rozbudowana oferta silnikowa i ładny wygląd. Nic dziwnego zatem, że klienci wolą się zdecydować na nią zamiast na nudne samochody klasy B pokroju Skody Fabii.

źródło: Autokult

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu