Pod koniec czerwca Volkswagen opublikował cennik nowego Passata B8 po liftingu, który jednak do tej pory dostępny był tylko w bogatszych wersjach wyposażenia i z mocniejszymi silnikami. Teraz do oferty dołącza najtańsza wersja Essence oraz dwa nowe silniki - 1.5 TSI EVO oraz 2.0 TDI EVO, oba o mocy 150 KM. Dzięki temu cena za podstawowy model spadła poniżej 100 000 PLN.
Volkswagen Passat w wersji Essence już dostępny, za mniej niż 100 000 PLN
Volkswagen Passat Essence nie jest wcale taki goły
Najniższa wersja wyposażenia Essence będzie dostępna tylko najsłabszymi silnikami, które razem z nią dołączają do oferty. 1.5 TSI EVO to dobrze już znany motor o mocy 150 KM, który może być sparowany z manualną, sześciobiegową przekładnią lub z automatyczną, siedmiostopniową skrzynią DSG. Dopłata za DSG to nieco ponad 10 000 PLN. Co ciekawe ręczna skrzynia biegów dostępna będzie tylko dla tego jednego silnika, pozostałe korzystają już z skrzyni automatycznej, w tym również 2.0 TDI EVO, który również zaoferuje 150 KM.
Dzięki kombinacji słabej benzyny z ręczną skrzynią biegów udało się zaoferować podstawowy model w cenie 99 990 PLN, czyli nieznacznie poniżej psychologicznej bariery 100 000 PLN. Trudno oczekiwać aby w przypadku Passata była to popularna konfiguracja, choć pewnie floty i firmy będą taką odmianą żywo zainteresowane. Tym bardziej, że Essence oferuje całkiem sporo, jak na bazową wersję.
Na liście wyposażenia standardowego znajdziemy między innymi system Front Assist z funkcjami awaryjnego hamowania w mieście i monitorowania pieszych, bezkluczykowy system uruchamiania silnika, automatyczną klimatyzację oraz elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka. Do tego dochodzą termoizolacyjne szyby, przednia szyba dźwiękochłonna, reflektory główne w technologii LED z światłami do jazdy dziennej (również LED), multifunkcyjna, skórzana kierownica, tempomat oraz radio Composition Color z kolorowym ekranem o przekątnej 6.5 cala. W promocyjnej cenie dostępny będzie również pakiet Premium, w ramach którego otrzymamy trzystrefową klimatyzację, czujniki parkowania z przodu i z tyłu oraz czujniki deszczu i zmierzchu.
Jak myślicie, z takimi cenami Volkswagen będzie w stanie powalczyć z lidem segmentu, jakim jest Skoda Superb?
Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu