Lotnictwo

Koniec z biletami lotniczymi za bezcen. Pierwszy kraj w UE wprowadza cenę minimalną

WM
Weronika Makuch
32

Minimalna cena biletu lotniczego? To całkiem możliwe! Pojawiła się właśnie w pierwszym kraju Unii Europejskiej, być może wkrótce zawita do pozostałych.

Rząd Austrii ogłosił, że wprowadzi minimalne ceny biletów lotniczych. To niezbyt dobra wiadomość dla tanich przewodników oraz dla pasażerów, którzy poruszali się głównie takimi liniami, korzystając z wielkiego wyścigu o klienta. Pomysł na wprowadzenie tego rozporządzenia wynikł z konieczności walki z dumpingiem cenowym, negatywnym wpływem lotów na środowisko oraz potrzebą spowolnienia dynamiki ruchu lotniczego w kontekście koronawirusa. Dodatkowo rząd ogłosił również pakiet ratunkowy dla austriackich linii Austrian Airlines. Firma otrzyma 600 mln Euro.

Minimalna cena biletu lotniczego w Austrii to 40 Euro

Koniec z biletami tańszymi niż ich aktualne koszty – zapowiedział austriacki minister transportu, Leonore Gewessler. Od tej pory minimalna cena biletu lotniczego ustalona przez rząd austriacki wynosi 40 Euro w jedną stronę. W tej cenie zwarte są dodatkowe opłaty oraz podatki. Sprzedaż biletów po mniejszej cenie nie będzie możliwe. To pierwszy taki przypadek w Europie. Wprowadzona ma zostać również podwyżka podatku pasażerskiego. Obecnie wynosi od 3,5 do 7,5 Euro za pasażera. O podwyżce mówiło się już od stycznia, krążyła informacja o 13 Euro. Rząd ma zamiar wprowadzić tę zmianę w życie.

Nowe wcielenie aplikacji rządowej do walki z koronawirusem już dostępne… i od razu spotyka się z falą krytyki. Dlaczego?

Podatek pasażerski na trasach o długości poniżej 350 kilometrów ma wzrosnąć do 30 Euro za pasażera. Tym samym austriacki rząd chce zniechęcić przewoźników do uruchamiania krótkich połączeń, które staną się mniej opłacalne. W tej kwestii ważnym aspektem jest nie tylko strona biznesowa, ale i środowiskowa. Rządząca koalicja to Austriacka Partia Ludowa OeVP oraz Zieloni. Niemniej – najbardziej oberwie się tanim liniom. Wizz Air czy Lauda niemal wykończyły narodowego przewoźnika poprzez swoje skoki cenowe. Wszystkie te zmiany ostatecznie pomogą odżyć Austrian Airlines.

Klasa ekonomiczna niczym biznes. Połowa miejsc w samolocie ma pozostać wolna

Linie lotnicze na całym świecie nie mają się najlepiej przez pandemię. Polskie Linie Lotnicze LOT także balansują na skraju bankructwa. W trakcie pandemii znacząco zmniejszały się codzienne liczby przewozów w niemalże każdej linii na świecie. Dla ich właścicieli i pracowników to wyjątkowo trudna sytuacja. Niełatwo jest uratować się z sytuacji, w której z ponad 1600 lotów dziennie spada się do 150. Linie lotnicze z nadzieją patrzą na nadchodzące wakacje, licząc, że oferty last minute oraz ludzka chęć wyrwania się z domu po prostu ich uratuje. Jak faktycznie będzie wyglądała sytuacja, przekonamy się w ciągu najbliższych miesięcy. Na całym świecie wciąż panuje wiele obostrzeń, COVID-19 nadal nie jest pieśnią przeszłości.

 

Źródło: Fly4Free

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu

Więcej na tematy: