E-sport

Mercedes-Benz CLA Coupe na ESL One Katowice 2019 – po raz pierwszy w Polsce

Tomasz Niechaj
Mercedes-Benz CLA Coupe na ESL One Katowice 2019 – po raz pierwszy w Polsce
7

Mercedes-Benz wspiera e-sport! To znamienne, że CLA Coupe można po raz pierwszy zobaczyć i dotknąć właśnie na turnieju e-sportowym ESL One w Katowicach. Marka ta mocno wspiera tą stosunkowo nową, a przede wszystkim młodą gałąź rywalizacji sportowej. Jaki ma w tym cel i jak prezentuje się Mercedes CLA Coupe w środku?

Mercedes-Benz CLA Coupe został zaprezentowany po raz pierwszy polskiemu odbiorcy podczas turnieju ESL One 2019 (od 22 do 24 lutego w katowickim spodku). To już druga okazja by bliżej zapoznać się niejako przedpremierowo z nowym Mercedesem właśnie na imprezie związanej z grami komputerowymi. Pierwsza wydarzyła się niemal równo rok temu, gdy także na ESL One DOTA 2 pokazany został najnowszy Mercedes Klasy A. To była pierwsza okazja by zapoznać się z tym samochodem na żywo, szczególnie z jego wnętrzem.

Mercedes-Benz CLA Coupe

O Mercedes-Benz CLA Coupe pisałem już przy okazji oficjalnej premiery tego samochodu. To stylizowany na coupe, bardziej usportowiony wariant Klasy A. Wyposażony został we wszystkie nowinki techniczne, które znamy z tego właśnie samochodu, a które w wielu obszarach są na absolutnie topowym poziomie, także wśród aut luksusowych z wyższych segmentów. CLA ma być bardziej zwarte, zawieszenie ma być bardziej sportowo zestrojone, co świetnie współgra ze stylistyką tego samochodu.

We wnętrzu – szczególnie w przedniej części Mercedesa CLA – nie dostrzeżemy żadnych istotnych różnic. Kokpit pozostał przeniesiony niemal 1:1 z Klasy A. Aczkolwiek, dostrzegłem pewną poprawę jakości i spasowania przycisków panelu klimatyzacji, na który to panel trochę narzekałem w Klasie A. Być może poprawa ta dotyczy również wszystkich świeżo wyprodukowanych egzemplarzy tych aut. Sprawdzę to niebawem.

O ilość miejsca w przedniej części kabiny martwić się nie trzeba, bo tam zmieści się nawet osoba o wzroście blisko 2 metrów. Zgodnie z przypuszczeniami gorzej jest z tyłu. „Sam za sobą” usiadłem, ale nie wydaje mi się, by możliwa była wygodna podróż na dłuższym odcinku. Głowa stykała się z podsufitką – mam 1,84 m wzrostu – a kolana dotykały już siedziska kierowcy. Tego należało się jednak spodziewać, choć względem poprzednika jest wyraźna poprawa. Klapa bagażnika, otwierana jak w sedanie, ukazuje zaskakująco głęboki i pojemny bagażnik.

Przedstawiciele Mercedesa deklarują, że cały czas trwają prace rozwojowe nad systemem poleceń głosowych „Hey Mercedes”. Ma on przede wszystkim lepiej rozróżniać rozmowę w której pada słowo „Mercedes” od właściwych wezwań do uruchomienia systemu. Cieszy, że system jest wciąż rozwijany, a trzeba zaznaczyć że jest on obecnie jednym z najlepszych w swojej kategorii.

Mercedes na ESL One Katowice 2019

Pokaz Mercedesa CLA na ESL One 2019 to nie jedyna atrakcja, którą funduje marka na tym turnieju. We współpracy z lokalnym dealerem zorganizowane zostały jazdy próbne samochodami Mercedesa, ze szczególnym naciskiem na modele kompaktowe, czyli Klasę A. Samochodów jest kilka, a obsługa dobrze zorganizowana, polecam więc skorzystać.

Mercedes przygotował też atrakcję dla osób, które nie mają prawa jazdy: tor wyścigowy dla zdalnie sterowanych wyścigowych samochodów. Można spróbować jazdy na czas, a także przystąpić do pojedynku z rywalem.

Samochody i e-sport?

Branża motoryzacyjna od wielu już lat mocno angażuje się w e-sport, czego najlepszym przykładem jest właśnie globalna współpraca między Mercedes-Benz a ESL One. Marka ta stawia bardzo mocno na nowe technologie, czego najlepszym przykładem jest niezwykle zaawansowana Klasa A. Liczba nowoczesnych i niezwykle zaawansowanych rozwiązań w tym samochodzie zadziwia. Wystarczy zresztą przejrzeć mój test tego samochodu, którego większą część poświęciłem na omówienie systemów multimedialnych, sterowania głosem, bezpieczeństwa, asystentów wsparcia kierowcy, czy rozwiązań umożliwiających łączność ze smartfonem a wreszcie z byciem non-stop „online”. Ten samochód (jak również CLA Coupe) jest niezwykle ciekawy także wtedy gdy stojąc na parkingu zapoznajemy się z jego rozwiązaniami. Komu więc jeśli nie ludziom zainteresowanym nowinkami technicznymi najlepiej zaprezentować tak zaawansowany i nowoczesny samochód?

Dlatego więc nie dziwi mnie zaangażowanie Mercedesa w e-sport. To nie jest hobby wyłącznie dla nastolatków. Wielu zainteresowanych to osoby 20+, a nawet 30+, które interesują się motoryzacją, choć na trochę inny, nowoczesny sposób.

Hej, jesteśmy na Google News - Obserwuj to, co ważne w techu